PR-branchen kan vente nulvækst

PR- og kommunikationsbranchen har klaret sig pænt i 2001, men kan forvente en nulvækst i 2002. Det vurderer administrerende direktør Steffen Lüders fra GCI Mannov. Han påpeger, at den internationale afmatning nu kan mærkes på det danske marked.
af Charlotte Rau Jacobsen


Steffen Lüders og partner Peter Albæk fra Brinkmann & Partners er dog enige om, at der ligger et vækstpotentiale i branchen. De peger på, at PR-branchen er bedre rustet til at klare modgang end medie- og reklamebureauer. PR-bureauerne har udvidet deres kompetencer til også at handle om ledelsesopgaver, og det giver større mulighed for opgaver. PR-branchens 20 største virksomheder oplevede i 2001 en stigning i omsætningen på 15 procent, mens indtjeningen steg 40 procent. Allerbedst er det gået for GCI Mannov.
Børsen 04-09-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også