Besøg pressemeddelelsernes rædselskabinet

De fleste pressemeddelelser er ikke det papir værd, de er skrevet på. De er uforståelig spam. Kforum bad forfatteren bag ny bog om pressemeddelelsen samle sit eget rædselskabinet. Læs her, hvordan DSB, Blumøller og mange andre sender den ene uforståelighed spammail af sted efter den anden, og lær af deres fejl. Pressemeddelelsen lever skam endnu, men mange kommunikationsfolk arbejder dagligt for at slå den ihjel.


Første rædsel: forkert og for stor målgruppe og medievalg til en ikke-nyhed

Når man rammer alle, rammer man ingen. PR-bureauer og kommunikationsfolk har ofte omfattende pressekartoteker med 4-500 kontaktpersoner, og når de sender en pressemeddelelse ud, ryger den ud til alle i kartoteket. Derfor modtager mange journalister dagligt 200 pressemeddelelser, hvoraf de færreste har relevans for journalisternes arbejde. Det skaber stor træthed hos journalisterne, der oplever henvendelser som spam. Reaktionen forstår man godt, når man ser på en pressemeddelelse som denne fra DSB, der blev sendt til indlandsredaktionen på Berlingske Tidende. Nyhedsværdien er meget lokal og sprog og rubrikker er uforståelige. Hvorfor skal indlandsredaktøren på en landsdækkende avis interessere sig for denne historie? Lad være med at skyde med spredehagl. Fokuser på nogle få relevante medier, hvor du kan nå din målgruppe. Spam skaber badwill.

____________________________________________________________________

Kystbantog fra Charlottenlund Station torsdag morgen
====================================================

24-09-2008 15:17

DSB har tidligere annonceret, at pga. af sporarbejde mellem Hellerup og Klampenborg vil Kystbanetogene standse ekstraordinært på Charlottenlund Station.
Trafikstyrelsen trak onsdag formmiddag tilladelsen til at standse på den midlertidige perron på Charlottenlund Station tilbage. Det betød, at Kystbanetogene ikke længere måtte standse på stationen. I stedet har DSB S-tog sat togbusser ind på strækningen. Læs om køreplanerne her: http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_uden_introindhold&c=Page&cid=1148307070601&a=Artikel&aid=1148307073288.

Banedanmark vil hen over natten justere perronen, og fra i morgen tidlig forventer DSB, at Kystbanetogene igen standser på Charlottenlund Station.
DSB beklager de gener, det har medført for kunderne og vil løbende informere via DSB.dk, DR1 tekst-tv side 471/472 og P4 Købehavn, hvis Kystbanetogene mod forventning ikke standser ved Charlottenlund Station torsdag morgen.

XX YY

Du kan til enhver tid redigere dit nyhedsabonnement på ved at logge ind i presselogen: http://www.dsb.dk/cs/ContentServer?pagename=DSB/Page/StandardForside&c=Page&cid=1002716363203

Afmeld dit abonnement her: http://www.dsb.dk/cs/ContentServer?pagename=DSB/Page/Forside&c=Page&cid=1002716363203&sletPresseloge=true&handle=1096251566157&handle1=1097814432112

Med venlig hilsen
DSB
___________________________________________________________________________

Den anden rædsel: den utydelige afsender: Blumøller A/S, Skrøbelev Gods eller Ritz-Resorts??

Journalisten bruger kun få sekunder på at vurdere din pressemeddelelse. I løbet af de få sekunder skal journalisten vide, hvad historien er, hvem afsenderen er og hvilken interesse afsenderen har i sagen. Ser man på pressemeddelelsen fra Skrøbelev Gods, er der stor forvirring om både historie og afsender. Er det Blumøller A/S, der har sendt pressemeddelelsen - og hvem er Blumøller A/S? Eller er det Skrøbelev Gods eller Ritz-Resorts, der står som afsender? Og hvem er de? Kigger man på kontaktinfo længere nede i pressemeddelelsen, bliver forvirringen ikke mindre. Her blandes Skrøbelev Gods og Ritz-Resorts sammen i mailadressen, og godset med det fynskklingende navn kan kontaktes på et telefonnummer i Spanien. Hvis du repræsenterer et kendt firma, så brug logo, og hvis du repræsenterer et ukendt firma, så skriv ganske kort om firmaet øverst eller nederst. Altså en pressemeddelelse, en afsender.
____________________________________________________________________________

"I år går firmafesten i slutningen af måneden med ca. 300 ansatte til Skrøbelev Gods ved det sydfynske øhav", siger en talskvinde fra firmaet Blumøller a/s, og fortsætter, "stedet har atmosfære og historie, det oser af idyl og romantik".
Firmaet har selvfølgelig været ude og se på forskellige steder, men valget faldt på det idylliske gods - Skrøbelev Gods, der har godkendelse fra myndighederne til at drive stedet som Hotel & Kursuscenter.

Som et stort og succesfuldt firma, ønsker Blumøller a/s også samarbejdspartnere af samme kaliber - og det genkendte de straks i godsets ledelse Mette & Steen Leth. "Mette og Steen Leth, gav os med det samme følelsen af, at Skrøbelev Gods ville være et rigtigt godt valg. Med deres engagement og drive vil vi få en rigtig god fest", pointerer talskvinden fra Blumøller a/s i Odense.
Godset blev bygget i 1669 og har i mange år levet en omflakkende tilværelse, indtil Ritz Resorts tog godset under sine vinger i 2006. "Vi er altid på udkik efter interessante steder og lokaliteter, der har alle ingredienserne til at tilbyde gæsterne en unik, magisk og spændende oplevelse", lyder kommentaren fra Ritz-Resorts.
Og sjældent har man set så stor en forvandling på så kort tid. En italiensk inspireret riddersal med 2 åbne pejse, en vinkælder med flotte vinmontre af smedejern, til vinkælderen hører der også et vinsmagningsrum med samt tilstødende pejsestue og jagtstue. Selve overnatnings faciliteterne er også bibeholdt i den gamle stil - og kvaliteten er uovertruffen. Suiterne er med store lyse en-suite badeværelser, lofterne er kunstnerisk udsmykket med stuk og dæmpet belysning.

Som sidste skud på stammen, har Ritz Resorts erhvervet sig det autentiske Franske slot Hattonchatel Chateau , der har været lukket for offentligheden i næsten 50 år. Slotte blev delvist ødelagt under den 1. verdenskrig, men genopbygget igen efter krigen af den berømte amerikaner Belle Skinner.

For yderligere information kontakt:

Mette Leth
Telefon: 62514531 eller 24604531
E-mail: skrobelevgods@ritz-resorts.com

Meddelelsen er udsendt af:

Ritz Resorts
Casa Club, Amarilla Golf
38620 San Miguel

Telefon: 0034 922 786200
E-mail: management@ritz-resorts.com
Internet: http://www.ritz-resorts.com

___________________________________________________________________________

Den tredje rædsel: den forsvundne vinkel og den forsvundne pude


Journalister oplever ofte, at de skal bruge tid på at finde ud af, hvilken historie pressemeddelelsen fortæller. Det gælder forrige eksempel fra Skrøbelev Gods, hvor vinklingen er helt uklar. Det gælder også følgende eksempel fra Fauna, der umiddelbart er en mere overskuelig og lettilgængelig pressemeddelelse. Pressemeddelelsen fortæller om nye puder, men hvad er det med de puder? Hvad er den unikke need-to-have-kvalitet ved puderne? Hvad kan de? Hvem er målgruppen? Og hvorfor skal man købe dem? Det er ikke klart. Pressemeddelelsen vinkler ikke puderne, så det er tydeligt, hvad de kan. I emnefeltet havde afsenderen kun skrevet Fauna, og det samme ord går igen i rubrikken. Det er dårlig brug af emnefelt og rubrik. Afsenderen kunne fx have vinklet puderne til en historie om puder, der egner sig til børneværelser.

_____________________________________________________________________________

Pressemeddelelse
Superstudio
2008

Fauna

Et rådyrlam pusler med varsomme skridt rundt i skovbunden. I træernes kroner springer et lille egern elegant fra gren til gren. Et andet sted i verden passerer en elefant i slowmotion over savannen, mens varmedisen dovent slører luften ... Fauna er verdens dyreflora på tryk.
Inspireret af 60'ernes popart udtrykker pudeserien Fauna et udsnit af verdens dyrearter. Opsigtsvækkende, farvemanipulerede dyrefotos, der er overført på organisk bomuld, definerer hver pudes form, som dermed styres af hvert dyrs skikkelse.
Puderne er opsigtsvækkende, overraskende og ikke mindst fornyende interiør objekter. Derien udgøres af dekorative stilpuder med blødt komfortfyld samt små, sjove, bomuldsstoppede dekodyr. Fauna har dobbelt labelling af vævede tags, der flot understøtter de særprægede designs.
Fauna er skabt af det New York-baserede firma Areaware, der bedst kendes for deres evne til at være på forkant med fremtidsteknologi og originalt udtryk. Det progressive firmas produkter er dekorative på en måde, der rækker ud over det ornamentale. Areawares produkter uddyber og befæster menneskers relation til hverdagsobjekter.
Materiale: Organisk Bomuld

Mål og pris: Se vedhæftede fil for specifikation af hvert design. Alle priser er i Dkk.

Fotos downloades på: http://designdelicatessen-presse.smart-web.dk/areaware/&cat=295/

Forhandler oplyses hos Superstudio på tlf. +45 70 20 23 26

Med venlig hilsen

Tlf. presse +45 26 19 14 70
press@designdelicatessen.com
______________________________________________________________________________

Den fjerde rædsel: de dunkle rubrikker


Kampen om journalistens opmærksomhed står i rubrikken og emnefeltet. Det er der, du sælger din historie. Har journalisten ikke der fået en fornemmelse af, hvad historien er og hvorfor den er relevant for hans læsere, er chancen for, at han læser videre, lille. Her kan du se et eksempel på en uklar brug af emnefelt og rubrik. I emnefeltet stod "Top designere skaber eksklusive limited edition produkter for NK". En ting er, at sætningen er lang og ikke specielt mundret, den er også dunkel. Hvem er NK? Hvem er topdesignerne? Hvad er det særlige ved deres produkter? Hvilke produkter taler vi om, og hvorfor skal vi begære dem? Når journalisten står med så mange ubesvarede spørgsmål efter at have kigget på emnefeltet i mailboksen, bliver han først forvirret og dernæst irriteret, og så er delete-tasten en oplagt løsning for at komme videre. Fortsætter journalisten alligevel ind i historien om top-designerne, fortsætter det dunkle i rubrikken. "Med fokus på det unikke". Hvad er det? Var irritationen vakt i emnefeltet, er den stor nu. Du skal altid have en skarp og klar vinkel i emnefeltet og rubrikken. Kan du ikke forklare, hvad der er det unikke ved din historie i én kort sætning på højest fem-seks ord, er der stor sandsynlighed for, at journalisten sletter din mail. Læs selv her:

______________________________________________________________________________
Fra: YY XX [mailto:YY@XX.cc]
Sendt: 3. september 2008 10:58
Emne: Top designere skaber eksklusive limited edition produkter for NK

Med fokus på det unikke

Ni internationalt anerkendte top designere med navne som Filippa K, Ann-Sofie Back og Peter Jensen i spidsen, har for efteråret 2008 skabt lige så mange eksklusive produkter for Sveriges største varehus NK (Nordiske Kompagniet).
Produkterne er yderst interessante, personlige og viser en helt ny side af de pågældende brands og designere.

Filippa K har designet et eksklusivt skakspil bestående af unikke vintagebrikker, der findes i kun to eksemplarer.
Hos Filippa K ønskede man a skabe et anderledes produkt, end hvad brandet normalt er kendt for. Valget faldt på skakspillet, da det altid har været en ting forbundet med stil. Man fandt ligeledes inspiration fra - og en chance for at hylde Yoka Ono´s skakspil, der var malet hvidt som et tegn på hendes modstand mod krig(en). Filippa K ønskede dog stadig, at spillet kunne bruges og det førte til eksperimentering med overfladen, så det stadig kunne blive holdt i den hvide fredsfarve.
Spillet bliver leveret i special designet emballage og vil være at finde i varehuset i Stockholm d. 4. september samt i Göteborg d. 6. september.
Pris Dkk. 4999,-

Peter Jensen har designet en peberkværn og beskriver produktet således:
"Jeg ønskede at skabe noget anderledes end normalt, men stadig på min egen måde.
Peberkværnen er naiv og barnlig, ligesom mine kollektioner og det blev næsten som en person.
Farverne går igen fra sommer 08 kollektionen".
Lanceringsdatoen for peberkværnen vil være henholdsvis d. 2. september i NK i Stockholm og d. 5. september i NK i Göteborg.
Prisen for hver af de fem stk. perberkværne: Dkk. 3799,-

Svenske Ann-sofie Back, der netop har afholdt show under den Københavnske modeuge, har sammen med det svenske juvelerfirma Engelbert skabt den smukke og meget personlige design med ringen "The lover, the mother and the grandma". Ringen er en fusion af tre ringe: Hendes egen, hendes moders samt bedstemoderens. Der dannes dermed en form for tre enighed og den afspejler samtidig Ann-Sofie´s forhold til nostalgi.
Smykkeæsken er ligeledes unik og nummeret.
Ringen er produceret i et antal af 5 stk
Værdi: ca. 33.000 dkk.

Andre nævneværdige bidragsyderne tæller blandet andre Vivienne Westwood og danske Royal Copenhagen
For yderligere information, se venligst:
www.nk.se/ Lise løvgren på tlf.: +46 070 182 90 86
www.filippa-k.com
www.peterjensen.co.uk
www.annsofieback.com
_______________________________________________________________________________

Den femte rædsel: Danmarks Naturfredningsforening i blindt grønt raseri

Organisationer, der kæmper i en bestemt sags tjeneste, har ofte en tilbøjelighed til at lade sig rive med af deres harme over den uretfærdighed, der overgår deres hjertebarn. Når harmen slippes løs, følger følelsernes fæller ofte med: Klicheer, overdrivelser, anskrig og tænders gnidsel. Fornuften siver stille bort, og tilbage står en indigneret råben. Det kan du se et eksempel på i pressemeddelelsen fra Danmarks Naturfredningsforening. Teksten er fuld af floskler, overdrivelser og fortvivlet hændervriden. Skriver du på den måde, mister journalisten lynhurtigt tilliden til dig. Det er et spørgsmål om troværdighed. Raseri er utroværdigt.

________________________________________________________________________________
PRESSEMEDELELSE

Dato: 29. februar 2008

TIKKENDE GYLLEBOMBER NÆR SÅRBAR NATUR

Ulykken er sket, forureningen et faktum, døde fisk i vandoverfladen med bugen kilometer efter kilometer.
Alle vrider alle sig af beklagelse. Men derudover sker der ikke noget.

- Det er ubegribeligt, at gylle gang på gang får lov at udrydde al liv i danske bække og åer. Politikerne må forstå, at landbrug er en industri som al anden og derfor skal det underlægges den samme restriktive lovgivning som den øvrige industri, siger Ella Maria Bisschop-Larsen, præsident i Danmarks Naturfredningsforening.

For mens den øvrige industri er underlagt skrappe, men nødvendige sikkerhedsforanstaltninger, hvis de skal opbevare ammoniak, så kan landmænd stadig får lov at sætte en primitiv konstruktion op i det åbne landskab og opbevare tonsvis af gylle.

Således står omkring 13.000 (2006) gyllebeholdere af vidt forskellig beskaffenhed og alder ude i landskabet. Og gang på gang bliver det bevist, at mange af dem langt fra er sikret godt nok. De ligger dermed som latente miljøbomber for vore åer og vandløb.

I Danmark produceres årligt 30.000.000 kubikmeter gylle. Og når låsen på gylletanken knækker af ælde, eller rørene deler sig, så har naturen ikke en chance.
- Der gives masser af tilladelser til udvidelser af landbrug med etablering af nye gylletanke alt for tæt ved følsom natur. Sammen med det faktum, at tankene ikke er tilstrækkeligt sikre, så venter ulykkerne bare på at ske, fastslår Ella Maria Bisschop-Larsen.

Det gjorde den så igen i går, hvor alt liv blev udryddet på en tre kilometers strækning i Harre Å ved Linfjorden. Her fossede 1800 kubikmeter gylle direkte ud åen. Til sammenligning rummer en normal gyllevogn 20 kubikmeter.

-Ulykker sker, men det er dumhed, at man ikke forsøger at undgå dem, siger XX YY.

For yderligere information: YY XX, præsident i Danmarks Naturfredningsforening: 3917 4050

Se næste side for Danmarks Naturfredningsforening forslag til sikring af beholderne.

FAKTA:

Danmarks Naturfredningsforening mener, at gylletanke skal etableres med opsamlingsbakke - dvs. et fast underlag med kant, som i tilfælde af fejl på pumper og ventiler kan opsamle og tilbageholde hele tankens indhold.

Også placeringen af gylletanke er ofte kritisk i forhold til følsom natur: Der gives masser af tilladelser til udvidelser af landbrug med etablering af nye gylletanke alt for tæt ved følsom natur, men også det giver reglerne altså mulighed for i dag.

_______________________________________________________________________________

Den sjette rædsel: tung, tung tung tekst

Ofte har man så meget på hjerte, at det kan være svært at holde pressemeddelelsen nede på en side. Og man bliver glad, når det endelig lykkes at få teksten ned på en side. Men selv en side er for meget. Journalister modtager hver dag så mange mails, at de på forhånd bliver trætte, hvis teksten virker for tung og uoverskuelig at komme igennem. Og er de trætte på forhånd, er deres indstilling til din henvendelse også på forhånd negativ. Signaler brugervenlighed over for journalisten ved at formulere din pressemeddelelse i en kort og luftig tekst. Det gør journalisten glad. Højest et skærmbillede og gerne med mellemrubrikker. Tilføj link eller filer, hvis der er ting, der skal uddybes. Her kan du se et eksempel på en god, luftig pressemeddelelse fra Ugeskrift for læger. Rubrikkerne er link, journalisten kan klikke på, hvis han vil vide mere. Jo tak, her forudsættes en kandidatgrad i medicin.

________________________________________________________________________________
UGESKRIFT FOR LÆGER - PRESSEMEDDELELSE

Må offentliggøres mandag den 15. september 2008
Nr. 38 vol. 170, den 15. september 2008

Hoftebrud skal behandles forskelligt alt efter patientens alder
Ca. 11.000 brækker hoften om året i Danmark, og mindst en fjerdedel af dem får komplikationer, efter at de er blevet behandlet for bruddet. Både af hensyn til patienter og resursemæssigt er det derfor vigtigt, at de får den behandling, som man ved virker bedst. Ved brud, hvor der ikke er forskydning, er den bedste behandling operativ fiksering uanset patientens alder, men ved forskudte brud bør der indsættes en kunstig hofte, hvis patienten er over 70 år.
Kontaktperson: Overlæge Lars Carl Borris, Ortopædkirurgisk Afdeling, Århus Sygehus. Telefon: 8949 4513. Mobil: 26 15 25 87. E-mail: lborr@as.aaa.dk

Disposition for kronisk obstruktiv lungesygdom er sandsynligvis genetisk betinget
Kun omkring 10 procent af de patienter, der lider af kronisk obstruktiv lungesygdom(KOL), har aldrig røget. Men ikke alle storrygerne får KOL - faktisk gælder det kun ca. halvdelen. Det har ført forskerne på sporet af en genetisk forklaring på sygdommen. For at gennemføre en sådan genetisk kortlægning er det nødvendigt at have store populationer, som man kan udføre kortlægningen hos. Eftersom Danmark har et af de mest omfattende tvillingeregistre i verden, vil danske forskere derfor i høj grad kunne bidrage til denne forskning.
Kontaktperson: Professor Jørgen Vestbo, Hjerte-Lungemedicinsk Afdeling, Hvidovre Hospital. Mobil: 30 35 03 17. E-mail: JorgenVestbo@manchester.ac.uk

Husk at angive Ugeskrift for Læger som kilde ved gengivelse af informationer eller citater.

www.ugeskriftet.dk
_______________________________________________________________________________

Den syvende rædsel: det abstrakte videnssprog råbt fra elfenbenstårnet

Akademikere, teknikere og fagfolk har en tilbøjelighed til at bruge et sprog, kun fagfæller forstår. Journalisten opfatter det som arrogance og dårligt sprog, og dårligt sprog fjerner fokus fra indhold. Det kan du se et klassisk eksempel på fra IT-Universitetet. Pressemeddelelsens rubrik er dunkel. Hvordan kan man have sit "sociale netværk" i lommen? Rubrikken mystificerer, og først, når man kommer ned i slutningen af brødtekstens første afsnit, forstår man lidt mere, men stadig er det ikke helt klart, hvad emnet er. Andet afsnit er konkret og eksponerer produktets anvendelighed. Eksponering er generelt et godt journalistisk greb, men her får det en lidt for opremsende karakter, og når journalisten ikke har forstået emnet, virker eksponeringen som en misforstået fortrolighed. Tredje afsnit beskriver mere overordnet tendenser på nettet, men i lange sætninger og med abstrakt ordvalg. Hvad er en "åben, personaliserbar og samlet adgang til brugernes sociale netværk"? Og hvad er "brugerdreven innovation"? Pressemeddelelsen fortsætter på samme måde over to sider, hvilket også får teksten til at virke tung og uindbydende. Dit sprog skal være klart, læservenligt og konkret. Det skal være et nøgent og funktionelt sprog som i et telegram fra Ritzaus nyhedsbureau. Den sprognorm får informationerne til at virke saglige.

Pressemeddelelse: Hele dit sociale netværk i lommen

Nyt udviklingssamarbejde vil styrke tilgængeligheden af sociale netværk på mobilen.

Du tager mobilen op af lommen ser straks, at Lone lige har slået op med kæresten, at der for fem minutter siden er postet et nyt debatindlæg om racisme på dit gymnasiums netværksportal, og at Søren faktisk befinder sig i supermarkedet lige rundt om hjørnet...

Danskerne bruger i stigende grad sociale netværkssites på internettet til at pleje deres relationer, udveksle indhold, meninger og følelser og skabe nye fællesskaber. På trods af mangfoldige teknologiske muligheder har ingen formået at skabe en åben, personaliserbar og samlet adgang til brugernes sociale netværk på mobilen. Et nyt samarbejde vil råde bod på dette.

Aktørerne
De fem aktører: DR, IT-Universitetet, Unwire, Innocept Consult og Telia er gået sammen i et unikt forsknings- og udviklingsprojekt på tværs af organisationerne. Projektet er støttet af 'Program for brugerdreven innovation' under Erhvervs- og Byggestyrelsen. Projektet er planlagt til at løbe et år frem til april 2009.

Brugerdrevet innovation
Med udgangspunkt i brugerdrevet innovation vil partnerne afdække nuværende og fremtidige brugerbehov. Denne udviklingsmetode vil gøre det muligt at udvikle et nyt mobilprodukt, der kan tilfredsstille målgruppens skiftende sociale behov. Målgruppen til mobiltjenesten er i første omgang defineret som unge 13-24-årige, men potentialet rækker langt ud over denne gruppe.

Åben social netværksportal
Målet er at udvikle første version af en åben social netværksportal. Selv om resultatet og funktionalitetsgraden ikke er kendt endnu, forventer vi at give brugerne en intuitiv personaliserbar brugeradgang. På den måde kan de samle deres mange sociale netværk i en samlet løsning på mobilen.

Servicen skal desuden gøre det muligt for forskellige producenter nemt at tilpasse deres eksisterende indhold, så de også bliver en del af brugernes forbrug af indhold og sociale netværk på mobilen.

Fokus på sociale netværk
Flere prognoser peger på, at sociale netværk bliver det mest betydningsfulde vækstområde inden for mobile services. Samtidig er mobilbranchen udfordret af en række barrierer, der hindrer en stigende brug af mere avancerede mobilservices. Brugernes kendskab til de mange muligheder er begrænset, og samtidig har branchen ikke har fundet en generaliserbar forretningsmodel for brugerbetaling og overskudsdeling. Det er nogle af de problematikker, projektet arbejder med. Dette er en af grundene til, at der er et stort potentiale i samarbejdet.

Projektets hjemmeside
Vi vurderer, at både projektets udviklingsforløb og det konkrete, endelige produkt, vil være interessant for en bred gruppe af mennesker. For at give alle interesserede indblik i projektet har vi derfor oprettet www.mobity.dk, der både er en hjemmeside og blog. Her vil vi løbende publicere artikler og updates, der beskriver arbejdet med brugerdrevet innovation og afdækning af brugernes behov samt forskning i mobile medier og unges mobilbrug.

Hvad enten man er bruger, producent, forsker eller markedsaktør vil mobity.dk give et unikt indblik i udviklingsforløbet. Vi inviterer alle interesserede til at besøge siden for at starte debatter, komme med bidrag, stille spørgsmål eller diskutere den seneste udvikling.

Kontaktpersoner
DR: Kanalredaktør mobil Johan Winblad, tlf.: 2191 5612
IT-Universitetet: Adjunkt Gitte Stald, tlf.: 7218 5245 Innocept Consult: Projektleder Claus Pedersen Blicher, tlf.: 6066 6660
Unwire: Salgschef Adam Gravesen, tlf.: 3377 0103
Telia: Pressechef Rune Fick Hansen, tlf.: 2827 7536

Samarbejdspartnerne
DR arbejder kontinuerligt med udviklingen i de digitale medier. DR er projektejer og ønsker med projektet at udvikle DR's mobile communities, således at deres mobile communities bliver basis for udviklingen af denne nye service og tjeneste. dr.dk/Mobil

Unwire er førende leverandør af mobil platforme og løsninger til medievirksomheder, teleselskaber og banker. Unwire udbyder bl.a. systemer til håndtering af mobil portaler, mobil TV, mobile betalingsløsninger og mobile marketing. Unwire vil sikre den teknologiske forankring i projektet.

IT-Universitetet besidder viden indenfor området mobile medier, social netværkskultur og unges mobilforbrug. IT-Universitetet skal sikre den forskningsmæssige forankring af projektet, fokusere på innovationsprocessen og delingen af viden i forbindelse med projektet. www.itu.dk/research/inc

Innocept Consult arbejder med brugerinteraktion, afdækning af brugerbehov, socialiseringsbehov og udvikling af metoder til brugerdrevet innovation. Innocept Consult vil sikre forankringen i brugerdrevet innovation og spredningen af viden om de underliggende innovationsprocesser. www.innocept.dk

Telia vil bidrage med operatør-perspektivet mht. de udfordringer branchen står overfor, specielt med hensyn til de mere avancerede mobile tjenester og den stigende mængde datatrafik på de mobile net. Telia har desuden en unik forståelse for de unges mobil-præferencer. telia.dk

Tilhørende billeder og filer til pressemeddelelsen:
http://www.presswire.dk/log/pm_files/Mobity_Logo.jpg

Pressekontakt:
XX YY

XXXXXXXX
YY@itu.dk

http://www.itu.dk/presse

Udsendt af :
IT-Universitetet i København
Rued Langgaards Vej 7
2300 København S
______________________________________________________________________________

Dette rædselskabinet var samlet af Søren Marquardt. Han er aktuel med ny bog om pressemeddelelser, Få det fortalt, der er udkommet på Gyldendal Business. Bogen viser, at journalister har stor træthed over for pressemeddelelser, fordi de modtager alt for mange pressemeddelelser, der er dårligt skrevet. Men bogen viser også, at det nytter at sende pressemeddelelser ud - når bare de er ordentligt skrevet og tilpasset journalistens arbejdsvilkår. Søren Marquardt viser i bogen, hvordan man tager hensyn til de vilkår. I bogen har han interviewet en række journalister og kommunikationsfolk om, hvad der virker og ikke virker. Her kunne du læse, hvordan du IKKE skal skrive dine pressemeddelelser.

Relaterede artikler

Offentlige pressemeddelelser samles et sted - De offentlige pressemeddelelser er nu samlet på dem danskudviklet nettjeneste PressRoom.
Dødssynd 3: branchens dyreste spammail - Den er dårlig skrevet og fuld af ligegyldige produktoplysninger. Den lever ikke op til bare så meget som ét eneste nyhed...
Socialiser dit presserum - Det klassiske presserum er blevet opdateret. Nu skal det være socialt, ikke blot en samling pressemeddelelser. Nu skal d...
Er din pressemeddelelse asocial ? - Sidder du lige nu sender pressemeddelelser ud på din Outlook? Måske er det slet ikke denne rette løsning. Måske har du ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Pressechef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.