Personlig branding

Der er ingen tvivl om, at en virksomhed, der står for noget, har bedre muligheder på markedet. Og en topchef, der er et personligt brand for virksomheden, kan være en del af dette, skriver professor på Copenhagen Business School Majken Schultz. Hun påpeger dog, at man ikke blot får sig et personligt brand gennem klog marketing, men at det opstår i relationen til andre mennesker, det vil sige gennem de handlinger, man foretager.
af Observer

Samtidig er der den fare, at toplederen mister realitetssansen i sin selviscenesættelse, hvilket man især har set i USA, hvor topchefer er blevet ikoniseret, påpeger Majken Schultz, der endelig nævner "Big Brother-tendensen", hvor topchefen "er på" for at "være på" som en faldgrube inden for personlig branding.
Berlingske Tidende 20-01-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Nerverne og følelserne sad uden på tøjet hos medlemmerne af DSU's Liv Andersen (t.v.) og Stine Ejby (t.h.), da de sidste stemmer blev talt op på landsplan ved folketingsvalget 2022. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Nekrolog: R.I.P. folketingsvalg


Foto: Ricky John Molloy/Politiken/Ritzau Scanpix

Danske Medier får ny k-chef

For abonnenter