Personlig branding

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Der er ingen tvivl om, at en virksomhed, der står for noget, har bedre muligheder på markedet. Og en topchef, der er et personligt brand for virksomheden, kan være en del af dette, skriver professor på Copenhagen Business School Majken Schultz. Hun påpeger dog, at man ikke blot får sig et personligt brand gennem klog marketing, men at det opstår i relationen til andre mennesker, det vil sige gennem de handlinger, man foretager.

Samtidig er der den fare, at toplederen mister realitetssansen i sin selviscenesættelse, hvilket man især har set i USA, hvor topchefer er blevet ikoniseret, påpeger Majken Schultz, der endelig nævner "Big Brother-tendensen", hvor topchefen "er på" for at "være på" som en faldgrube inden for personlig branding.
Berlingske Tidende 20-01-2005

Relaterede artikler

Branding 3.0 - Først var produktet i fokus for brandingen. Så kom virksomheden i centrum. Og nu rækker brandingen ud efter virksomheden...
Meget mere me-branding - Brug blogs og vær ægte. Gør det modsatte af andre og kom journalisterne i forkøbet. Det er nogle af de gode råd om perso...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

50 JOB

Webredaktør

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Communications Intern

Frist: As soon as possible

Erfaren kommunikationsrådgiver med videoprofil

Frist: 19. august kl. 12.00

Communications specialist

Frist: Løbende
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.