Kforum har en skattekiste af viden om sociale medier og online kommunikation. Og kortet hertil er hverken gulnet eller hemmeligt, men udleveres ivrigt her. Se, hvad vi har om for eksempel viral markedsføring, ROI, krisekommunikation og big data.
Hver uge er markante fagfolk og meningsdannere klar med kvalificeret, lettilgængelig vidensdeling på Kforum - men når først artiklernes liv på Facebook og forside er slut, kan de være svære at finde. Derfor samler vi nu det mest holdbare fra arkivet, så alle let kan finde deres yndlings Kforum-stof. Vi lægger ud med et overblik over artikler om sociale medier og web.
Mediernes (falske) ven, Facebook
Men det kan også være vejen til det Det virale nyhedsselvmord, hvor de traditionelle medier villigt lader Facebook udviske læsernes loyalitet.
Den virale historie og facebookalgoritmen
Vil du alligevel gerne være med, så se de bedste tips til at blive delværdig i Retweet speed.
Værdien af likes og interaktion
Er du alligevel nysgerrig efter at vide, hvem der kan lide dig på Facebook, så kan du læse, hvordan du får dataanalyseprogrammet Wolfram Alpha til at lægge et detaljeret kort over hele dit netværk. Og er der forsvundet et par stykker på det sidste, så læs videre om årsagerne til unfriending.
Smisk, pseudodialog og dårlige konsulenter
ROI og dig
Væbn jer dog uanset hvad med tålmodighed. For det er svært at dokumentere, hvad en virksomheds return of investment på sociale medier egentlig beløber sig på. Men du kan danne dig et indtryk med Hvor bor ROI? eller i Hvad er værdien af en (PR-)artikel?.
Facebook-retningslinjer og 36 no go’s
Krisekommunikation på sociale medier
Hvis jeres virksomheds online ansigt overdænges med verbale rådne tomater, så kast et blik på otte typer krisekommunikation på sociale medier i Like lige min kriseplan. Og Gør kunden god igen kan hjælpe dig med at klare klagerne.
Interessant og lækker på snackmediet Instagram
Følg med på Twitter
Fear of missing out og en værre verden
Men rynker du på næsen over præmissen om altid at skulle være alle steder online, så gør dig bekendt med begrebet FOMO - frygten for ikke at kunne måle sig med andre på de sociale medier (og læs eventuelt videre om misundelse på Facebook).
Content marketing for store og små
Hvis du mangler noget ...
Vi har prøvet at komme godt rundt, men kommenter endelig, hvis du har set en interessant Kforum-artikel om sociale medier, som ikke er kommet med. Og hvis du savner vores artikler om for eksempel sjove apps og dating på sociale medier, så kan du trygt regne med at se dem i en senere samling.