Orkla satser på Danmark

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Orkla-koncernen har planer om yderligere opkøb i Danmark.

Norske Orkla satser på flere opkøb i Danmark på trods af vigende annoncesalg. Det udtaler chefen for Orkla Medie, Jan Lindh til Dagens Næringsliv. Han ønsker ikke komme med yderligere oplysninger, men vil gerne kommentere Berlingske Tidendes nye udspil, en ny københavnsk gratisavis. Den skal konkurrere med den nye metroXpress, og det vil kunne mærkes i Berlingskes københavnske bladhuse, vurderer Jan Lindh.

"Vi forudsætter, at gratis-avis-kampen påvirker oplag og annoncer for både B.T. og Berlingske Tidende. Nu har vi fået to gratisaviser i København, så derfor vil jeg ikke udelukke omkostningsbesparende tiltag", siger Jan Lindh.

Kilde: Berlingske Tidende 11-09-01

Relaterede artikler

På kur for Tv2 - Politikens Hus og Jyllandsposten har slået pjalterne sammen. K-forum har talt med medieanalytiker og chefkonsulent i Sti...
Jyllands-Politiken - Fra arbejdsmarked til bladmarked er de virkelige forandringer hævet over enhver ideologi, og systemændringerne kommer ik...
Avis-forstoppelse - Journalistikken og medieudviklingen i Danmark dikteres ikke af publicistiske idealer om oplysning, oplevelse og samfunds...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

86 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsrådgiver

Frist: Hurtigst muligt

Studentermedarbejder

Frist: Snarest muligt

Videnskommunikatør

Frist: 1. november
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.