Orkla satser på Danmark

Orkla-koncernen har planer om yderligere opkøb i Danmark.
af Charlotte Rau Jacobsen

Norske Orkla satser på flere opkøb i Danmark på trods af vigende annoncesalg. Det udtaler chefen for Orkla Medie, Jan Lindh til Dagens Næringsliv. Han ønsker ikke komme med yderligere oplysninger, men vil gerne kommentere Berlingske Tidendes nye udspil, en ny københavnsk gratisavis. Den skal konkurrere med den nye metroXpress, og det vil kunne mærkes i Berlingskes københavnske bladhuse, vurderer Jan Lindh.

"Vi forudsætter, at gratis-avis-kampen påvirker oplag og annoncer for både B.T. og Berlingske Tidende. Nu har vi fået to gratisaviser i København, så derfor vil jeg ikke udelukke omkostningsbesparende tiltag", siger Jan Lindh.

Kilde: Berlingske Tidende 11-09-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job