Online krisekommunikation

Specialet beskæftiger sig med de muligheder og faldgruber online medier skaber for virksomheders krisekommunikation. På den ene side har virksomhederne fået en direkte og hurtig kanal ud til forbrugerne, hvilket er en klar fordel, når virksomheden befinder sig i en krise, hvor det handler om at inddæmme skadens omfang hurtigst muligt.

På den anden side kan online medier være med til at forværre, forlænge eller ligefrem skabe en krise, fordi forbrugerne har magten og utallige muligheder for at sætte virksomheden i et dårligt lys, fx ved hjælp af hadesider, Facebook grupper eller communities.

Baseret på en case om Arlas brug af online medier under Muhammedkrisen, belyser dette speciale, hvordan virksomheder effektivt kan anvende online medier som en del af deres krisekommunikation.

Læs hele specialet her

Se samtlige bilag til specialet her

Relaterede artikler

Krisekommunikationens ABC - Hvad er forskellen på et issue og en krise? Hvordan kan man kommunikere når krisen kradser? Vi giver en lynintroduktion ...
Krisekommunikation 2.0 - Muhammed-krisen har for alvor sat ”krisekommunikation” på dagsordenen. I det første større værk på dansk nytænker forske...
100 ideer til krisekommunikation - Kriserne er over os. Og de globale kriser efterfølges ofte af lokale. Måske får du snart brug for at kommunikere i forbi...
Katastrofal katolsk krisekommunikation - Børn er blevet seksuelt misbrugt i årevis overalt på kloden. Gerningsmændene beskyttet, flyttet og forfremmet. Ofrene ti...
Krisekommunikation i krise - Sig sandheden. Sig den hurtigt. Vær ærlig, troværdig og empatisk. Sådan lyder krisekommunikationens grundlov. Men hvad s...
Krise for kriseforebyggelse i krisebrancherne - Hvad har håndboldklubben AG København, Forsvarskommandoen og Københavns Universitet til fælles? De er eller har været i ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

48 JOB

Content Manager

Se alle job Indryk job

Kursus

LinkedIn: Send medarbejderne i front

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

PR- og kommunikationsrådgiver

Frist: Snarest muligt

Studentermedarbejder

Frist: 15. december

Projektmedarbejder

Frist: 22. november
Se alle job Indryk job

Kursus

Gratis morgenseminar: Den gode kampagne

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.