Nye normer for PR-branchen

Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder (BPRV) kan forvente, at der vil blive holdt et etisk vågent øje med medlemsvirksomhederne i fremtiden. BPRV's nye formand Nils Rasmus Hansen, der er indehaver af PR-bureauet Informationsgruppen, har nemlig bebudet, at der skal indføres nye normer for branchen.
af Charlotte Rau Jacobsen

BPRV har allerede vedtaget et omfattende sæt etiske retningslinier, og branchen skal ifølge Nils Rasmus Hansen overholde de regler og normer, der gør sig gældende i samfundet. Branchens værdier skal i fremtiden afspejle etik og jura. BPRV vil skride ind over for virksomheder, der overskrider de nye etiske retningslinier, men Nils Rasmus Hansen understreger, at retningslinierne skal bruges som et værktøj, når PR-virksomhederne møder kunderne. Dermed undgås situationer som tidligere, hvor kunder ønsker hjælp til at omgå samfundets regler og normer i givne sager.
Berlingske Tidende 02-04-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også