Nokia er Danmarks stærkeste brand

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Nokia er blevet kåret som det stærkeste brand på det danske marked. Dermed overhaler den finske producent af mobiltelefoner både danske og multinationale superbrands som SAS, B&O, McDonalds og Coca-Cola.


Det er TNS Gallup, der står bag den hidtil mest omfattende brandanalyse herhjemme, Gallup Brand Measure 2003. Men danske brands klarer sig imidlertid også rigtig godt. Helt eller delvist danske brands besætter 14 ud af de 20 første pladser i undersøgelsen. Det drejer sig blandt andet om Kims, Lego, Ecco og Prince.
Børsen 26-02-2003

Relaterede artikler

Profilgrød eller branding for alvor - ”Spred Jer i en klump” er ikke blot billedet på de små poder til en fodboldkamp i miniput-rækken, men desværre også bill...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

42 JOB

Engagementschef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.