Nørrebro skal være Københavns svar på Soho eller Chinatown.
Det mener leder af Center for Turisme og Kultur på Handelshøjskolen i København Lise Lyck. Hun peger på, at markedsføring af det store uudnyttede potentiale skal gøre op med Nørrebros image som balladebydel.
- Med en markedsføring af Nørrebros mange tilbud vil man kunne være med til at fastholde mangfoldighed og velfærd i området, og det vil hjælpe integrationen, siger Lise Lyck og tilføjer, at Handelshøjskolen er klar til hjælpe, hvis politikerne skulle få lyst til at gøre noget ved det. Også udannelsesleder på turistføreruddannelsen ved RUC Susanne Haraszuk fremhæver bydelens unikke skævheder og lokalidentitet.
Politiken Søndag 06-11-2005
Relaterede artikler
Dark Tourism
-
I de senere år har begrebet ’dark tourism’ for alvor rodfæstet sig i oplevelses-, turisme- og kulturbranchen. Det er ske...