Nørrebro skal brandes til turistmagnet

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Nørrebro skal være Københavns svar på Soho eller Chinatown.
Det mener leder af Center for Turisme og Kultur på Handelshøjskolen i København Lise Lyck. Hun peger på, at markedsføring af det store uudnyttede potentiale skal gøre op med Nørrebros image som balladebydel.
- Med en markedsføring af Nørrebros mange tilbud vil man kunne være med til at fastholde mangfoldighed og velfærd i området, og det vil hjælpe integrationen, siger Lise Lyck og tilføjer, at Handelshøjskolen er klar til hjælpe, hvis politikerne skulle få lyst til at gøre noget ved det. Også udannelsesleder på turistføreruddannelsen ved RUC Susanne Haraszuk fremhæver bydelens unikke skævheder og lokalidentitet.
Politiken Søndag 06-11-2005

Relaterede artikler

Dark Tourism - I de senere år har begrebet ’dark tourism’ for alvor rodfæstet sig i oplevelses-, turisme- og kulturbranchen. Det er ske...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

37 JOB

Praktikanter

Se alle job Indryk job

Kursus

Udnyt nyhedsbrevets store potentiale

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Praktikanter

Frist: 10. november

Projektleder

Frist: 4. november kl. 12.00

Pressekonsulent

Frist: 4. november
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.