Næste udfordring for DDB:

Skrevet af

Ikke angivet

339 artikler

0 indlæg

Kan man lyve for en tæppehandler?

Den danske Bank fik en streng dom i Hafnia-sagen, for på
daværende tidspunkt kan man diskutere, om sagen var så klar. At dommens klarhed så er
sund for aktiekulturen, at man ikke bare på få uger kan lade aktionærernes milliarder
trylle væk i den blå luft - ja, det er selvklart. Banker, revisorer og andre rådgivere
får nu et helt andet prospektansvar - og Københavns Fodsbørs bliver et bedre sted at
handle.

style="font-size: 12px">

Strarup tabte måske 300 milloner til
småinvestorer, men tabet vil være til at bære. Reelt har han jo reddet miliarder for
sin bestyrelse, der var bundet op på lån til Hafnia.


Den næste sag er faktisk
imagemæssigt værre for banken. For i Færøsagen er det et meget mere direkte
spørgsmål om troværdighed og løgn.


Men lur os, hvis ikke Strarup her
også klarer skærene. For selv om man ikke må lyve, må man måske godt rutte lidt med
sandheden, når man sælger til en træppehandler. Og færingerne er et bondesnut folk,
der om noget har forstået at løfte asfalt og tuneller ud af danske lommer - og for tiden
ovenikøbet klarer sig økonomisk godt. Så skal man i handel behandle en færing som alle
andre? Juridisk set ja. Moralsk set vil mange danskere tænke: tja, en handel er en
handel. Og tænke: er det nu egentlig en trussel eller et løfte, når de vil ud af
Rigsfællesskabet.


Relaterede artikler

Hvad er meningen? Hvad er svaret? - Danske Bank er blevet et nyt og bedre brand. Glemt og gemt er det arrogante ”Vi gør det, vi er bedst til”. Nu er det dia...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

23 JOB

Studentermedhjælp

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

PR & Social Media Specialist

Frist: Hurtigst muligt

Praktikant

Frist: 30. april

Studentermedhjælp

Frist: 23. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.