Når bare det er i en god sags tjeneste

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Informationskampagner i den gode sags tjeneste kan gå lidt længere end kommercielle reklamefilm, før de når grænsen for det tilladelige. Det synes at være konklusionen efter en kendelse i Radio- og Tv-nævnet.

Nævnet har netop frikendt TvDanmark for at have overtrådt reklamereglerne ved at vise kampagnefilmen "Dead Man Walking" - et fartspot, som viser en mand i færd med at slæbe sin døde kammerat efter sig som symbol på den skyld, der følger i kølvandet på en fartulykke. Filmen, der er lavet af Rådet for Større Færdselssikkerhed, var for stærk kost for TV 2, men TvDanmark2 havde ingen skrupler ved at bringe den. Og det behøver de heller ikke, meddeler Radio- og Tv-nævnet, som dog erkender, at den er "på grænsen af det tilladelige". Afgørelsen glæder Karsten Kolding, underdirektør i Rådet for Større Færdselssikkerhed.
- Vi har fået en afgørelse, der siger, at vi går lige til kanten, men ikke træder over den. Det er lige præcis det, vi kommunikationsstrategisk enormt gerne vil, når vi snakker til de unge, siger han og tilføjer, at det glæder ham, at der inden for lovgivningen findes udvidede rammer for informationskampagner i en god sags tjeneste.

Relaterede artikler

Brug hovedet når du vil beskytte det - Rådet for Større Færdselssikkerhed får street cred af sin nye kampagne, der skal lokke flere til at bruge cykelhjelm. Kf...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

18 JOB

Marketingchef

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsrådgiver

Frist: 9. juni

Studentermedhjælp

Frist: 8. juni kl. 12.00

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 12. juni
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.