Mediernes store t-shirt-krig

To af mediedanmarks største personligheder er kommet op at toppes, og megaskandalen er en realitet. Først tævede de hinanden ved nattetide pr. mail. Nu er krigen optrappet og grove metoder kommet i brug: De slås med t-shirts påtrykt slogans. Kforum følger kampen og kommer den trængte Mikael Bertelsen fra Radio 24syv til hjælp. Vi har designet nogle t-shirts, som forhåbentlig kan gøre en ende på den ulykkelige strid.
DR's selvstændige grand old man, Lasse Jensen, der ved alt om mennesker og medier, har kritiseret Radio 24syv til kanalchef Mikael Bertelsens forargelse. Læs Kforums detektoranalyse af deres email-veksling.
 
T-shirt-krigen begyndte med Mikael Bertelsens eget design, som vises i småaggressiv forsvarsposition med ironisk brug af citat. Bemærk ordet ’boy’, der antyder det ødipale tema i krigen. Tankevækkende er det også den – ubevidste? – fejlstavning af modstanderens navn: ’Lasse Jansen’
 
Efter at striden er optrappet med slogans på t-shirts, forstår man tydeligt, at et ødipalt drama udspiller sig: Faderen Lasse og sønnen Bertelsen kæmper om Mor Danmarks gunst. Hun gider ikke lytte, i hvert fald ikke til 24syv. Men Bertelsen lever i en beskyttet boble og har derfor svært ved at erkende det. Boblen er dannet af indforståede rygklapperes anerkendelse, og selvfølgelig går Bertelsen i granatchok, da lytter-anerkendelsen ude i den virkelige virkelighed svigter. Som den kritiske gamle fader fra de gamle kedelige medier sætter Lasse Jensen fingeren på sønnens ømme punkt og spørger, om størrelsen på kanalchefens ego er omvendt proportionalt med lyttertallet.
 
Lasse Jensens Facebook-side, hvor Lassefar selv er iklædt fornærmende t-shirt (se nærmere om denne senere i artiklen), og hans venner kommer ham til hjælp med yderligere t-shirts
 
Meget er på spil for 24syv – og ikke kun Bertelsens selvfølelse. Også skatteydernes 800 millioner kroner til den hemmelige radiostation blæser i æteren. Truet er 24syv-bestyrelsesformand og Berlingske-boss Lisbeth Knudsens nattesøvn, som i forvejen er presset af Berlingskes krise. Helt godt ser det heller ikke ud for 24syv-bestyrelsesmedlem og reklamemogul Jan Duckert. For nogen hvisker ude i byen, at han er manden med det store sugerør i det offentliges kasse. Og så taler vi slet ikke om DR, der ikke ved, om de skal le eller græde over denne sag, som de selv i en slags historisk forstand er fedtet ind i.
 
Nikolai Thyssen fra Dagbladet Information har fremstillet og på Facebook udstillet dette bidrag (ill. tv.) til megaskandalen. Lasse Jensen oplyser, at han hæfter sig ved, at dragten har praktiske knapper forneden, hvilket Kforum skal afholde sig fra at kommentere. Illustrationen th. forestiller Lasse Jensens egen t-shirt. Og tro os: Den er ikke helt ren
 
Så er tiden kommet til at præsentere Kforums bud på en ny t-shirt-kollektion til Bertelsen, Radio 24syv og omegn.
 
Lige i kødet på gamlingen Lasse, som ikke har forstand på podcast
 
Denne model klargør, at almindelige lyttertal er ikke alt
 
Beroligelse for folk, der bekymrer sig om radiostationens økonomiske ræson
 
Feel-good-modellen, som desværre kun fås i small
 
Overskuddet af salget af denne t-shirt går ubeskåret til 24syvs bestyrelsesformand, Lisbeth Knudsen
 
---
 
Vi kan kun opfordre Kforums læsere til at bidrage med yderligere modeller, de fremstilles let på denne virtuelle fabrik.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job