Mest læste, mest debatterede, mest anbefalede

Skrevet af

Redaktionen Kforum

900 artikler

57 indlæg

Facebook for ever. Blandt de 10 mest læste artikler handler fire om FB. Blandt de mest kommenterede indlæg finder vi diskussioner om Blackman, et forsvar for at journalister er de bedste kommunikationsmedarbejdere, en diskussion af coaching og ROI på sociale medier. Top 10 mest anbefalede artikler toppes af artikler om designet af Wired, flere diskussioner af sociale medier, og her får vi også to indlæg om Twitter. Alt i alt peger Kforums mest læste, debatterede og anbefalede på, at mange læser om sociale medier på det sociale medie Kforum.
De 10 mest læste
Artikel af Niels Brügger, 10.135 læsere

Facebook fyldte i begyndelsen af februar 5 år, men hvordan og hvorfor er Facebook blevet til det webfænomen, det er i dag? Og hvad har denne nettjeneste egentlig bragt af nyt?

Artikel af Mette Bom og Signe Wenneberg, 5759 læsere

Kforum har overtalt de aldrende trendeksperter til at tage tråden op og forudse, hvad der kommer til at ske i 2009.

Artikel af Nadja Pass, 5435 læsere

Du kan ændre dit liv med Facebook. Facebook er ikke blot fest, fis og støvede studiekammerater, men en mulighed for at fiske et fast arbejde ud af det løse netværk. Forudsætningen er at du er generøs med dine statusopdateringer. De er din lotteriseddel til tilfældighedernes spil på jobmarkedet.

Artikel af Astrid Haug og Anna Ebbesen, 5147 læsere

Alle kan oprette sig i sociale netværk, lave en blog eller skabe en social platform, men udfordringen er at finde det rette formål, de relevante succesparametre og at afstemme kommunikationen til brugerne. Vi - Astrid Haug og Anna Ebbesen - vil gerne hjælpe dig på vej med disse 100 idéer til sociale medier.

Artikel af Holger Dahl, 4967 læsere

2009 er for længst godt i gang, og sæsonen for lister er tilsvarende forbi. Ikke desto mindre kommer her en uautoritativ, uvidenskabelig og fuldstændig idiosynkratisk gennemgang af mere eller mindre mislykket grafisk design 2008. Listen er udarbejdet i fuld respekt for ophavsmændene og -kvinderne - jeg kunne umuligt gøre det bedre selv.

Artikel af Jarl Cordua, 4965 læsere.

"Det var det", sagde Naser Khader, efter at han kort efter nytår 2009 ringede og meddelte Anders Samuelsen, at han forlod det parti, som de to sammen med Gitte Seeberg stiftede den 7. maj 2007. Og sådan slutter også filmmanden Christoffer Guldbrandsens spritnye TV-dokumentar om Ny Alliance, "Dagbog fra midten".

Artikel af Andreas Lloyd, 4834 læsere

Med to millioner registrerede brugere har Facebook fået godt fat i danskerne. Det har de danske organisationer også bemærket, og de følger efter ud på Facebook uden at overveje nærmere, hvad de rent faktisk kan og vil få ud af det.

Artikel af Rasmus Jensen, 4432 læsere

Alle er på Facebook. Men ikke alle er glade. Kforum har set nærmere på kritikken af Facebook i anledning af femårsdagen. Vi har samlet sammen og bringer dig et overblik over de mest udbredte indvendinger - og slutter af med lidt om konsekvenserne af dem.

Speciale af Marie Tielbo, 3695 læsere

En eksplorativ analyse af hvordan potentialet i social software og praksisfællesskaber udnyttes bedst muligt.

Artikel af Jarl Cordua, 3634 læsere

Det er ikke kun statsministeren, der er blevet udskiftet her i weekenden. Der er også vagtskifte i et af kommunikations-branchens mest højprofilerede job som "spindoktor" eller særlig rådgiver for statsministeren. Kforum tager et tjek på den kommende spindoktor og giver et par bud på, hvad man skal kunne for at få succes i jobbet. Og så peger vi på styrker og svagheder hos Lars Løkke Rasmussens rådgiver.


De 10 mest kommenterede

Blogindlæg af Kirstine Vinderskov, 56 kommentarer

En diskussion af X-factor dommerpanelets (manglende) professionalisme - en brast drøm om at talentet skulle sejre i X-factor.

Debatindlæg af Michael Bjørnbak Martensen, 41 kommentarer

Kommunikation er et håndværk, ikke en Powerpoint præsentation. Glem alt om engelske buzz words og 100 siders specialer. De, der løfter opgaven, er dem, som kan deres ting og kan tale med almindelige mennesker. Det kan journalister, når de lander i kommunikationsbranchen og tager fat. Modsat alle de akademikere, som vælter ind i branchen med alle deres store ord og armbevægelser til ingen verdens nytte. Journalister ER bare bedre end Erasmus Montanus fra Uni. Punktum. Hvorfor nu det?

Debatindlæg af Redaktionen Kommunikationsforum, 39 kommentarer

Vi søger en ny chefredaktør, da vores nuværende skal på orlov for at sige mere undskyld og sætte sig bedre ind i, hvordan medierne, lovgivningen og det danske forsvar egentlig fungerer. En orlov, han vil bruge til at læse flere røverne-efter-soldaterne-drengebogsbøger.

Debatindlæg af Preben Sepstrup, 37 kommentarer

I en ny uhyggelig og truende helsidesannonce med en rubrik så kluntet som en flækøkse har Politiken på det sidste jævnligt truet sine læsere med katastrofe: "NY KATASTROFALT STOR SØNDAGSAVIS." står der foroven med kæmpebogstaver og nederst mellem skovhuggernes rodede efterladenskaber ligger et eksemplar af nogle kilo SøndagsPolitiken

Debatindlæg af Maria Klinke, 37 kommentarer

Det er muligt, Gud er død, men når det kommer til organisationer, er pastoren ikke blevet arbejdsløs. Han er blevet genindsat og multipliceret i form af alverdens coaches, konsulenter og erhvervspsykologer. Samtidig skal frelsen ikke længere findes hinsides, men hedder selvoptimering og udvikling. Velkommen i den moderne skriftestol.

Artikel af Sofus Midtgaard, 34 kommentarer

Er investeringer i sociale medier spild af penge for alle andre end Facebook, MySpace, Twitter, YouTube og en hærskare af konsulenter i sociale medier? Kan danske virksomheder få værdi ud af investeringer i sociale medier, eller er succesen forbeholdt internationale virksomheder som Dell, Starbucks og Apple? Hvordan måler man overhovedet succesen af aktiviteter i sociale medier?

Blogndlæg af Michael Larsen, 33 kommentarer

Det er ikke nyt, at anmeldere giver sig af med at anmelde bøger, de ikke har læst, men at de ligefrem offentligt praler med deres hårrejsende idioti, det er godt nok nyt.

Blogindlæg af Jesper Wille, 29 kommentarer

Måske (og jeg ved, det er dristigt, det her) kunne man forestille sig, at netop reklamebranchen tænkte over, om der kunne være en anden måde at gøre reklame på, end mere og mere og MERE af det samme...?

Blogindlæg af Steffen Kirkegaard, 28 kommentarer

Jeg kunne godt tænke mig noget mere fantasi fra annoncørerne og se dem bruge de virale og interaktive muligheder der findes på internet samt aktivere forbrugerne mere ved at bruge pull marketing i stedet for push.

Debatindlæg af Timme B. Munk, 25 kommentarer

Sociale medier kan være gift for din virksomhed. Ingen siger det højt, men flere og flere har oplevet det. Solgt som strategi, brugt uden omtanke, tænkt uden bagtanker er det farligt. Meget farligt. Her en tiltrængt advarsel.


De 10 mest anbefalede

Artikel af Astrid Haug og Anna Ebbesen, 24 anbefalinger

Alle kan oprette sig i sociale netværk, lave en blog eller skabe en social platform, men udfordringen er at finde det rette formål, de relevante succesparametre og at afstemme kommunikationen til brugerne.

Artikel af Sofus Midtgaard, 21 anbefalinger

Er investeringer i sociale medier spild af penge for alle andre end Facebook, MySpace, Twitter, YouTube og en hærskare af konsulenter i sociale medier? Kan danske virksomheder få værdi ud af investeringer i sociale medier, eller er succesen forbeholdt internationale virksomheder som Dell, Starbucks og Apple? Hvordan måler man overhovedet succesen af aktiviteter i sociale medier?

Artikel af Sune Aagaard, 19 anbefalinger

Historien om et utilsigtet markedsføringstrick, om TDFIDAC, om grafisk design i verdensklasse. Og om Sven og Tyrell, der er glade for - bordtennis.

Debatindlæg af Martin Christensen, 18 anbefalinger

Kforum har stirret sig blinde på den web 2.0-hype, man selv har skabt, og har glemt at se sig selv i spejlet. Kforums egen succes ud i web 2.0 modbeviser jo kritikken.

Artikel af Mette Bom og Signe Wenneberg, 12 anbefaligner

Vi trak finansnitten. Simpelthen. Finansgrisen var en stædig gris. Den hapsede finanssektoren først, så åd den de tykke arbejdere, og derpå skubbede den de tyndfede kommunikationsfolk hen i hjørnet med snuden som særligt udvalgte roer. Så tog den fat i langsomme bidder - hvilket næsten er værre end at blive spist først.

Debatindlæg af Timme B. Munk, 12 anbefalinger

Twitter tosserier, døde blogs og mærkelige netstationer, ingen ser. Hvorfor fumle-tumler toppolitikerne altid rundt, når det gælder Web 2.0? Godt spørgsmål. Svaret er indlysende. De fatter det ikke, og de griber det helt fejlagtigt an.

Debatindlæg af Claus Dahl, 12 anbefalinger.

Reboot er internetkonferencen for en lille klub af folk, der har været der mange gange før. De fleste af dem fra Tyskland og Holland. Som en meget lille Roskilde Festival, altså, men hvor folk går i bad af og til og ikke pisser over det hele.

Artikel af Anna Ebbesen, 11 anbefalinger

Facebook ser ud til at vinde kommunalvalget den 17. november. Altså som det mest benyttede medie for de kommunalpolitiske kandidater. Mange af dem vil være nye og famlende over for sociale medier. Her kommer syv grønne og syv røde lys for alle politikere, der er nye i trafikken på nettet.

Debatindlæg af Mark Jensen, 11 anbefalinger

Sådan lyder de fem typiske myter om Twitter: Twitter det nye Facebook; Twitter er en markedsføringskanal; Twitter er et tomt ekkokammer; Twitter er utroværdigt; Twitter er ubrugeligt tidsfordriv. Læs her, hvorfor myterne ikke passer.

Debatindlæg af Redaktionen, 11 anbefalinger

At Klaus Bondam har fyldt en del i tv efter sin forrygende konstituering med Dansk Folkeparti, kommer ikke som en overraskelse. Det gør derimod Bondams ny FB, som Kforum med Pia Kjærsgaards hjælp har gravet frem fra nettet.

Relaterede artikler

Retweet speed - Aldrig har så mange delt så meget, så let. Aldrig har spredningens hastighed og omfang været større. Kun hvis det linkes...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

51 JOB

Digital kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Student Assistant

Frist: 31. juli

Pressemedarbejder (Barselsvikariat)

Frist: 12. august kl. 12.00

Content Manager

Frist: 12. august
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.