Mere åbenhed om PR-branchens økonomi

I den danske PR-branche er man vant til at holde kortene tæt til kroppen. Nu har GCI Mannov A/S som det første danske PR-bureau lagt sin årsberetning på internettet. Det sker ud fra en intention om at skabe mere åbenhed og professionalitet i branchen.

Den danske PR-branche er
endnu underudviklet set med internationale øjne, siger Steffen Lüders,
direktør i GCI Mannov. – Vi har stadig en lidt gammeldags holdning omkring
åbenhed og ærlighed i forhold til vores egen forretning, men branchen
er ved at modnes, og Public Relations bliver en mere og mere anerkendt
disciplin. Netop derfor er vi også nødt til at være mere professionelle
og så at sige tage vores egen medicin, fortsætter han.
Der findes mange forskellige
måder at opgive nøgletal på en virksomhed. I den danske PR-branche ses
det ofte, at omsætningstal og antal medarbejdere svinger voldsomt, ikke
mindst fordi disse tal bruges som succes parametre. I GCI Mannovs årsberetning
kan man blandt andet få klar besked om virksomhedens økonomiske situation,
hvor mange medarbejdere der er ansat og hvordan firmaet er organiseret.
Hermed er bolden givet op til resten af branchen.


Årsberetningen kan læses af
alle interesserede på adressen www.mannov.dk


Læs
også Kommunikationsforums interview
med Steffen Lüders
i forbindelse med fusionen mellen Brinkmann
Kommunikation og Image Selskabet eller tjek artiklerne i vores omfattende
tema.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også