Mere åbenhed om PR-branchens økonomi

Skrevet af

Redaktionen Kforum

902 artikler

57 indlæg

I den danske PR-branche er man vant til at holde kortene tæt til kroppen. Nu har GCI Mannov A/S som det første danske PR-bureau lagt sin årsberetning på internettet. Det sker ud fra en intention om at skabe mere åbenhed og professionalitet i branchen.

Den danske PR-branche er
endnu underudviklet set med internationale øjne, siger Steffen Lüders,
direktør i GCI Mannov. – Vi har stadig en lidt gammeldags holdning omkring
åbenhed og ærlighed i forhold til vores egen forretning, men branchen
er ved at modnes, og Public Relations bliver en mere og mere anerkendt
disciplin. Netop derfor er vi også nødt til at være mere professionelle
og så at sige tage vores egen medicin, fortsætter han.
Der findes mange forskellige
måder at opgive nøgletal på en virksomhed. I den danske PR-branche ses
det ofte, at omsætningstal og antal medarbejdere svinger voldsomt, ikke
mindst fordi disse tal bruges som succes parametre. I GCI Mannovs årsberetning
kan man blandt andet få klar besked om virksomhedens økonomiske situation,
hvor mange medarbejdere der er ansat og hvordan firmaet er organiseret.
Hermed er bolden givet op til resten af branchen.


Årsberetningen kan læses af
alle interesserede på adressen www.mannov.dk


Læs
også Kommunikationsforums interview
med Steffen Lüders
i forbindelse med fusionen mellen Brinkmann
Kommunikation og Image Selskabet eller tjek artiklerne i vores omfattende
tema.

Relaterede artikler

PR branchens mørke prins: Brinkmann - Brinkmann er for nogle den mørke prins i dansk PR. Han er både brutal og dygtig, og har mere kamperfaring i kommunikatio...
Grøn er den ny PR-brancheformand ikke - Morten Grøn er ny PR-brancheformand. Hans erfaring med kommunikation og formands-poster går tilbage til dengang, han som...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

34 JOB

Accounts Marketing Manager

Se alle job Indryk job

Kursus

Få værktøjer til bedre forandringskommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.