Mediemarkedet bobler af optimisme

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Mediaomsætningen i Danmark slår rekord. 4,4 milliarder kroner blev det til i den samlede omsætning for 2005...

og det er en vækst på otte procent i forhold til året før, viser nye tal fra Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB). Især internet og radio har oplevet en høj vækst, og internettet vil formentlig fortsætte med at stige i 2006, vurderer administrerende direktør i mediebureauet Carat Danmark Henrik Jensen.
- Det kan godt være, at væksten ikke vil være ligeså stor, men den vil være der. Den vil nok i højere grad komme på samspillet imellem interaktive medier og levende billeder. Og det er stadig tv-stationerne, der vil tage deres store andel. Internet, tv og outdoor vil også klare sig godt, forudser konsulent Henrik Dyring fra DRRB.
Berlingske Tidende 14-02-2006

Relaterede artikler

Hvorfor er Berlingske et hul, når Politiken går i nul? - Det er et af medieverdenens store paradokser, at JP/Politikens Hus kan tjene flere hundrede millioner, mens Berlingske M...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

33 JOB

Digital Kommunikatør og projektleder

Se alle job Indryk job

Job

Digital Designer

Frist: Hurtigst muligt

PR-konsulent

Frist: 30. september

Pressemedarbejder

Frist: 12. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.