Medarbejderne: Topledelsen kommunikerer dårligt

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Topledere er ikke særligt gode til at kommunikerer. Det mener to ud af tre medarbejdere ifølge en undersøgelse, som kommunikationsfirmaet GCI Mannov og analyseinstituttet ACNielsen/AIM står bag. Medarbejderne siger, at deres topledere kan blive bedre til dialog og til at skabe engagement og fællesskab i virksomheden. Undersøgelsen viser til gengæld, at medarbejderne er mere tilfredse med mellemlederne. Her roser to ud af tre medarbejdere kommunikationen.

Det er især den interne kommunikation om ledelsesbeslutninger, som det ikke går så godt med. Derfor bør topcheferne fokusere på at informere om strategiske beslutninger i system, vurderer direktør for GCI Mannov Steffen Lüders. Han tilføjer, at medarbejderne har lysten til at lytte til lederne. Steffen Lüders er samtidig overbevist om, at der er en sammenhæng mellem utilfredshed på arbejdspladsen og manglende kommunikation. Moderne medarbejdere kræver klar besked og medindflydelse på de beslutninger, der vedrører deres hverdag.
Børsen 14-01-2005

Relaterede artikler

Mellemlederens licens til ledelse - Hvordan skaber mellemlederen et rum for sig selv, hvor det faktisk er muligt at udføre godt lederskab? Dette centrale sp...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

37 JOB

Presserådgiver

Se alle job Indryk job

Kursus

Webkursus: Styrk jeres leder- og linjekommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Communication Manager

Frist: Hurtigst muligt

praktikanter

Frist: Hurtigst muligt

Juniorkonsulenter

Frist: 1. november
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.