Tinder er ikke længere kun et knald

Dating-appen Tinder har bredt sig som en steppebrand over hele verden. Og der, hvor folk mødes, er det også interessant at være for den, der har et budskab. Allerede nu er feltet bredt. Vi har fundet seks eksempler, som spænder fra en dansk kandidat til Europa-Parlamentet til en Amnesty International-kampagne for kvinders rettigheder.
EP-valgkamp på Tinder
Du gik måske og troede, at politik er usexet, men med sin Tinder-profil viste Nichlas Vind, konservativ kandidat til europaparlamentsvalget, at det ikke er to adskilte verdener. Et skulderklap til Nichlas for hans innovative brug af Tinder.
 
 
Nichlas Vinds Tinder-profil til EP-valget
 
Og billedet til Nichlas Vinds private Tinder-profil
 
Amnesty International
Med kampagnen 'Tinder Takeover – Not all women have the choices you do' indgik Amnesty International i Australien et banebrydende samarbejde med Tinder. Kampagnen blev sat i gang i dagene op til FN’s internationale kvindedag 8. marts, og Amnesty International lavede partnerskaber med en række kvinder, som modtog og spredte kampagneklippet.
 
På Tinder-måden bliver man stillet over for en række valg, der skal svares ja eller nej til, og dermed mindet om, at ikke alle kvinder har retten til at træffe disse valg selv. Og på hvert billede er der et link til et site med mere information.
 
 
 
Hvilken Domino's pizza skal du have på Valentines Day?
Pizzakæden Domino’s har også været hurtig til at se mulighederne for markedsføring på Tinder. I forbindelse med Valentinsdag lancerede Domino’s en Tinder-kampagne, som ”giver dig muligheden for at trække mod højre og få hot and tasty deals”. Det kan måske diskuteres, hvor meget romantik man kan forbinde med valg af pizzaer fra Domino’s, men så kan man i stedet vælge at give dem point for humor og innovation.
 
 
Suits er også på
Som den første tv-serie promoveres tredje sæson af advokatserien Suits på Tinder. Og det ligger jo egentlig også lige for. I markedsføringen af Suits er man i det hele taget helt oppe på beatet, hvad angår de sociale medier, og det har bragt serien ind på top-10-listen over brands, som er 'early adopters' i markedsføring på nye teknologiske platforme.
 
 
 
Nurse Nicole passer på dig
Nurse Nicole er en fantasi, men nej, ikke den slags sygeplejerskefantasi. Hun er skabt af to studerende i anledning af en amerikansk kampagne på sociale medier, Matches for Men's Health, som var en del af Men’s Health Month i juni. Hun er skabt for at gøre mænd mere bevidste om deres helbred og lader sig ikke slå ud af ”terrible pickup lines”.
 
 
Kampagne for sikker sex
Det har aldrig været nemmere at få et one night stand – derfor skal du bruge kondom. Dette er det helt enkle budskab fra den amerikansk AIDS Task Force, og Tinder må siges at være en oplagt platform at være på med dette budskab.
 
Video med case study om kampagnen
 
 
 
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job