Mangfoldighed kan betale sig

Det er ikke nyt, at danske virksomheder i stigende omfang begynder at tage deres samfundsansvar på sig og åbne sig for mennesker af alle slags til stor gavn for den enkelte og for samfundet. Men det er måske nyt for de fleste, at det også kan komme virksomheden selv til gode. Det er pointen i en ny bog af professor Steen Hildebrandt og Søren Brandi.


Nu hvor påsken giver anledning til en mindre ferie, ville det derfor være en god ide at sætte
en dag af til et nærmere studie af begrebet mangfoldighedsledelse. Ifølge eksperterne er
det nemlig en overset guldgrube for danske virksomhedsledere at sætte kræfter ind på at
dyrke og udnytte den mangfoldighed, som i stigende grad præger den verden vi lever i.

Hvis du vil være klogere på teori og praksis, er et godt sted at starte bogen
”Mangfoldighedsledelse – om mangfoldighed i virksomheds- og samfundsperspektiv”,
som udkommer på Børsens Forlag d. 23. april. Her argumenterer forfatterne
Søren Brandi og Steen Hildebrandt for det rentable i at være en god mangfoldighedsleder.
De giver anvisninger på, hvordan man bliver en god mangfoldighedsleder, og de
fremlægger en lang række undersøgelser og eksempler, der viser, at
mangfoldighedsledelse kan betale sig.


Om forfatterne
Steen Hildebrandt (1944) er professor i ledelses- og organisationsteori ved Institut
for Organisation og Ledelse på Handelshøjskolen i Århus

Søren Brandi (1971) er cand.merc. i strategi og ledelse fra Handelshøjskolen i Århus.
Han er ansat som senior director, Global Change Management i LEGO Company.

Mangfoldighedsledelse – om mangfoldighed i virksomheds- og samfundsperspektiv
Udgivelsesdato: Onsdag den 23. april 2003
Pris: Kr. 455,-
Forlag: Børsens Forlag

Læs forordet og indledningen til bogen i pdf

Læs kapitel 5 om ledelse og værdier i pdf

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også