Mål dit brand med Brand Styrke Index

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Der er et nyt værktøj på vej, som kan måle et brands styrke og position. Navnet er Brand Styrke Index, og det er Handelshøjskolen, Vilstrup Research samt konsulentvirksomheden Stig Jørgensen & Partner, der i samarbejde vil udvikle værktøjet.

Systemet skal være kundedrevet og ikke konsulent-drevet, for så kan virksomhederne få deres eget institut til at foretage analysen. Det forklarer administrerende direktør Christian Hjorth fra Vilstrup Research. Bliver værktøjet en succes, vil virksomhederne for første gang stå med en kontinuerlig måling, som de kan sammenligne med både danske og udenlandske brands. Samtidig gør systemet det muligt at sammenligne brands på tværs af kategorier og virksomheder, hvilket man ikke kan i dag.
Børsen 11-06-2003

Relaterede artikler

Fri os fra barometre og parametre - År efter år præsenterer Aalund deres PR-barometer. Og år efter år ligger Novo Nordisk, Carlsberg og Novozymes i top. Sel...
Hvad der måles, bliver gjort - What Gets Measured Gets Done, siger man derude. Og dermed menes, at målinger holder jer fokuseret på det væsentlige. Kom...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Kommunikationschef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.