Lovende brand

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Et brand er et løfte til omverden, men et løfte om hvad, spørger professor Majken Schultz fra Handelshøjskolen i København i Berlingske Tidende.

Den debat har kørt længe, og branding har fået skyld for at være symboler på den globale kapitalismes udnyttelse af den 3. verden eller for at være en del af reklamebranchens hykleri. Derfor er det godt, at The Econimist her i september tager fat på emnet i artiklen ”Pro Logo”, mener Majken Schultz.

Eftersom man i dag ikke kun brander produkter, mens også hele virksomheder, så skal både medarbejdere og virksomhedens ledelse kunne stå inde for brandets løfte. Virksomheder, der brander sig, stiller sig frem til offentlig vurdering og giver omverden mulighed for at vurdere, om man har tillid til virksomheden. Det giver en rigtig god mulighed for at forholde sig kritisk til virksomhederne, der kommer til at betale prisen, hvis de ikke lever op til forventningerne, og derfor er der god grund at vende argumentationen, skriver Majken Schultz.

Kilde: Berlingske Tidende 26-09-01

Relaterede artikler

Branding i kejserens nye klæ´r! - Vi er nu nået til en endnu en skillevej i det at kommunikere. Årsagen er, at nutidens virksomheder i et uhørt omfang bli...
Company Branding and Company Storytelling - Corporate branding is the keyword in today’s marketing- and communication world. As many other concepts branding also ...
E-branding eller kaos - I dag er man klar over at internettet ikke er en markedsplads, men en unik kommunikationskanal som skal bruges aktivt h...
Adgangskort til corporate branding - Corporate branding er en strategisk ledelsesopgave. Adgangskortet er en systematisk proces, der kræver organisatorisk in...
Branding efter Fireball - Shaken Not Stirred - Professor Majken Schultz gør op med kritikken af branding efter Fireball. For Brand begrebet er kun Shaken Not Stirred. ...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

48 JOB

Kampagnemedarbejder og fundraiser

Se alle job Indryk job

Job

Global PR Manager

Frist: As soon as possible

Redaktør

Frist: 10. april

Praktikant

Frist: 16. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.