Lovende brand

Et brand er et løfte til omverden, men et løfte om hvad, spørger professor Majken Schultz fra Handelshøjskolen i København i Berlingske Tidende.
af Charlotte Rau Jacobsen

Den debat har kørt længe, og branding har fået skyld for at være symboler på den globale kapitalismes udnyttelse af den 3. verden eller for at være en del af reklamebranchens hykleri. Derfor er det godt, at The Econimist her i september tager fat på emnet i artiklen ”Pro Logo”, mener Majken Schultz.

Eftersom man i dag ikke kun brander produkter, mens også hele virksomheder, så skal både medarbejdere og virksomhedens ledelse kunne stå inde for brandets løfte. Virksomheder, der brander sig, stiller sig frem til offentlig vurdering og giver omverden mulighed for at vurdere, om man har tillid til virksomheden. Det giver en rigtig god mulighed for at forholde sig kritisk til virksomhederne, der kommer til at betale prisen, hvis de ikke lever op til forventningerne, og derfor er der god grund at vende argumentationen, skriver Majken Schultz.

Kilde: Berlingske Tidende 26-09-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også