Logo for det danske EU-formandsskab offentliggjort

Så er den grafiske linie for EU formandsskabet på plads. Mærket er et enkelt og markant symbol. Navnetrækket fungerer som en moderne og forkortet udgave af navnet på det danske formandskab og henviser samtidig til hjemmesiden www.eu2002.dk.



Formandskabslogoet er enkelt, let at forstå og markant. Det har været ønsket at skabe et stilrent, skandinavisk udtryk uden bulder og brag. Et design, som signalerer imødekommenhed og åbenhed. Samtidig er det håbet, at mærket vil stå som en stærk afsender, og at mærkets symbolik vil skabe inspiration til de betydningsfulde opgaver, som Danmark har foran sig i det næste halve år, siger udenrigsminister Per Stig Møller.

Designet skal være med til at skabe en rolig visuel ramme for de politiske drøftelser og vil blive foldet ud på bagtæpper, skilte, bannere og publikationer af forskellig slags. Det vil fremstå mest markant ved de store møder, hvorfra der vil blive rapporteret af flere tusinde journalister, fotografer og tv-folk under det seks måneder lange formandskab.

Mærket og desiglinjen er publiceret som en designguide på både tryk, internettet og cd-rom, så de mange mødearrangører og producenter af ting til formandskabet samt Danmarks repræsentationer i udlandet let kan få adgang til materialet og vejledning i, hvordan det anvendes.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også