Lego skal tilbage til de klassiske dyder

Skrevet af

Redaktionen Kforum

957 artikler

57 indlæg

Lego vender nu tilbage til sine klassiske produkter og budskaber. Det sker som en konsekvens af det katastrofale salg til førskolemarkedet, og man håber dermed at kunne nå 2001-niveauet - dog tidligst i 2005.

Mads Nipper, der i sidste uge blev ansvarlig for området, erkender, at Lego har ændret for meget på en gang og dermed sendt for komplekse signaler, og derfor kan kunderne ikke længere kende produkterne. En af de største fejl var at gå væk fra Duplo-navnet, som er næsten lige så kendt som Legos navn. Derfor diskuterer man lige nu, om navnet skal tages i brug igen, forklarer Mads Nipper. Lego går samtidig bort fra de nye produkter, der ikke har noget med klodser og konstruktion at gøre. Også markedsføringen skal under lup, så budskaberne til kunderne bliver mere ligetil, lyder det.
Børsen 19-01-2004

Relaterede artikler

Lego brick blogger - Som topchef for en global koncern er det en udfordring at kommunikere hele vejen rundt i organisationen. LEGO har erfare...
Falder LEGO-klodser ned fra himlen? - Det fysiske arbejde ved plastic-støbemaskinerne er tryllet bort i LEGO's historie om sig selv, som i denne tid hitter på...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Pressechef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.