Lego skal tilbage til de klassiske dyder

Lego vender nu tilbage til sine klassiske produkter og budskaber. Det sker som en konsekvens af det katastrofale salg til førskolemarkedet, og man håber dermed at kunne nå 2001-niveauet - dog tidligst i 2005.

Mads Nipper, der i sidste uge blev ansvarlig for området, erkender, at Lego har ændret for meget på en gang og dermed sendt for komplekse signaler, og derfor kan kunderne ikke længere kende produkterne. En af de største fejl var at gå væk fra Duplo-navnet, som er næsten lige så kendt som Legos navn. Derfor diskuterer man lige nu, om navnet skal tages i brug igen, forklarer Mads Nipper. Lego går samtidig bort fra de nye produkter, der ikke har noget med klodser og konstruktion at gøre. Også markedsføringen skal under lup, så budskaberne til kunderne bliver mere ligetil, lyder det.
Børsen 19-01-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også