Lego-legende ledelse

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Ledelsen i Vartas danske afdeling leger med legoklodser. Det sker som et led i projektet Real Time Strategy, som Lego tilbyder. Målet er gennem legen at skabe seriøse virksomhedsresultater.

Ikke alle syv ledelsesmedlemmer i Vartas var lige tændt på idéen, men alle var med på at prøve, fortæller administrerende direktør Jan Binau. Han henvendte sig selv til Lego for at blive pilotvirksomhed for projektet. Vartas-ledelsen byggede i to dage for at nå frem til en model, der beskriver virksomheden.
Sammenhængen mellem leg og virksomhedsstrategi blev forklaret af en af forskerne bag konceptet, professor Bart Victor fra Vanderbild University, på en pressekonference i går. - Leg er et naturligt led i udvikling, en forberedelse, inden man agerer. Det er leg med et formål. Og det er sjovt, og der er ved gud brug for mere sjov i virksomhederne, sagde professoren. Prisen for forløbet hos Lego er op mod 100.000
kroner, men pengene inkluderer også både konsulenter og klodser.

Politiken 07-03-02

Relaterede artikler

Lego brick blogger - Som topchef for en global koncern er det en udfordring at kommunikere hele vejen rundt i organisationen. LEGO har erfare...
Falder LEGO-klodser ned fra himlen? - Det fysiske arbejde ved plastic-støbemaskinerne er tryllet bort i LEGO's historie om sig selv, som i denne tid hitter på...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Pr- og kommunikationsrådgiver

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.