Lego-legende ledelse

Ledelsen i Vartas danske afdeling leger med legoklodser. Det sker som et led i projektet Real Time Strategy, som Lego tilbyder. Målet er gennem legen at skabe seriøse virksomhedsresultater.
af Charlotte Rau Jacobsen

Ikke alle syv ledelsesmedlemmer i Vartas var lige tændt på idéen, men alle var med på at prøve, fortæller administrerende direktør Jan Binau. Han henvendte sig selv til Lego for at blive pilotvirksomhed for projektet. Vartas-ledelsen byggede i to dage for at nå frem til en model, der beskriver virksomheden.
Sammenhængen mellem leg og virksomhedsstrategi blev forklaret af en af forskerne bag konceptet, professor Bart Victor fra Vanderbild University, på en pressekonference i går. - Leg er et naturligt led i udvikling, en forberedelse, inden man agerer. Det er leg med et formål. Og det er sjovt, og der er ved gud brug for mere sjov i virksomhederne, sagde professoren. Prisen for forløbet hos Lego er op mod 100.000
kroner, men pengene inkluderer også både konsulenter og klodser.

Politiken 07-03-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også