Lego igen det sjettemest kendte brand

Lego snupper atter engang en sjetteplads på listen over de mest kendte varemærker blandt familier med børn i alderen indtil 12 år i hele verden.

Koncernen er dog ikke helt tilfreds med placeringen, idet man havde håbet på at sætte sig på tredjepladsen i år. Det fortæller Frank Banke Troelsen fra Lego Companys Brand Development-afdeling. Hvis Lego skal kravle op ad rangstigen, kræver det, at selskabet fastholder sit høje niveau i Tyskland. Samtidig skal Lego styrke niveauet i Frankrig, England og især i USA, hvor man ikke har levet op til tallene fra 2002, forklarer Frank Banke Troelsen. På førstepladsen på årets liste ligger Coca Cola efterfulgt at Kellogg's, Disney, M&M's og Fisher Price på en femteplads.
Jyllands-Posten/Morgenavisen 11-12-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også