Lego igen det sjettemest kendte brand

Skrevet af

Redaktionen Kforum

957 artikler

57 indlæg

Lego snupper atter engang en sjetteplads på listen over de mest kendte varemærker blandt familier med børn i alderen indtil 12 år i hele verden.

Koncernen er dog ikke helt tilfreds med placeringen, idet man havde håbet på at sætte sig på tredjepladsen i år. Det fortæller Frank Banke Troelsen fra Lego Companys Brand Development-afdeling. Hvis Lego skal kravle op ad rangstigen, kræver det, at selskabet fastholder sit høje niveau i Tyskland. Samtidig skal Lego styrke niveauet i Frankrig, England og især i USA, hvor man ikke har levet op til tallene fra 2002, forklarer Frank Banke Troelsen. På førstepladsen på årets liste ligger Coca Cola efterfulgt at Kellogg's, Disney, M&M's og Fisher Price på en femteplads.
Jyllands-Posten/Morgenavisen 11-12-2003

Relaterede artikler

Lego brick blogger - Som topchef for en global koncern er det en udfordring at kommunikere hele vejen rundt i organisationen. LEGO har erfare...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Webkonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsmedarbejder

Frist: Hurtigst muligt

Pressechef

Frist: 22. juni

Kommunikationsmedarbejder

Frist: Snarest muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.