Lego er Danmarks mest populære

For andet år i træk er Lego den virksomhed, som har det allerbedste ry blandt danskerne. Det viser en international undersøgelse af udvalgte virksomheders omdømme, som professor ved Handelshøjskolen i København Majken Schultz står bag. Hun har med en internationalt anerkendt metode målt de danske virksomheders omdømme ud fra seks dimensioner, som omfatter følelsesmæssig appel, økonomisk performance, produkt og service, vision og lederskab, arbejdsplads og miljø samt social ansvarlighed.
af Charlotte Rau Jacobsen


Lige i hælene på Lego-koncernen ligger blandt andre Novo Nordisk, Danfoss og Grundfos, som alle tre er på vej op ad rangstigen. Kun to udenlandske virksomheder er med i undersøgelsen, nemlig Coca-Cola og McDonald's. De får markant færre point hos danskerne, end selskaberne gør i USA. Det får Majken Schultz til at konkludere, at danskerne er meget nationale, når de udpeger deres favoritter blandt virksomhederne.
Børsen 30-05-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også