Lego er Danmarks mest populære

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

For andet år i træk er Lego den virksomhed, som har det allerbedste ry blandt danskerne. Det viser en international undersøgelse af udvalgte virksomheders omdømme, som professor ved Handelshøjskolen i København Majken Schultz står bag. Hun har med en internationalt anerkendt metode målt de danske virksomheders omdømme ud fra seks dimensioner, som omfatter følelsesmæssig appel, økonomisk performance, produkt og service, vision og lederskab, arbejdsplads og miljø samt social ansvarlighed.


Lige i hælene på Lego-koncernen ligger blandt andre Novo Nordisk, Danfoss og Grundfos, som alle tre er på vej op ad rangstigen. Kun to udenlandske virksomheder er med i undersøgelsen, nemlig Coca-Cola og McDonald's. De får markant færre point hos danskerne, end selskaberne gør i USA. Det får Majken Schultz til at konkludere, at danskerne er meget nationale, når de udpeger deres favoritter blandt virksomhederne.
Børsen 30-05-2003

Relaterede artikler

Lego brick blogger - Som topchef for en global koncern er det en udfordring at kommunikere hele vejen rundt i organisationen. LEGO har erfare...
Branding 3.0 - Først var produktet i fokus for brandingen. Så kom virksomheden i centrum. Og nu rækker brandingen ud efter virksomheden...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

kampagnestrateg

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.