Ledelse ER kommunikation

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Forskellen mellem god og dårlig ledelse er evnen til klart og tydeligt at kommunikere strategi til medarbejderne og gennem kommunikationen at begejstre og motivere dem. Chefen skal kommunikere, lød det fra koncernchef i Grundfos Jens Jørgen Madsen forleden.

I det lys er Leif Pjeturssons bog "Når ledelse er kommunikation" velkommen, skriver professor ved Center for Virksomhedskommunikation på Handelshøjskolen i Århus Finn Frandsen i en anmeldelse. Leif Pjetursson pointerer, at ledelse er kommunikation og basis for de nye virksomheder, hvor mission, vision og værdier er i centrum. Den organisationsform kan kun lade sig gøre, hvis kommunikationen fungerer fra ledelse til medarbejdere, fra medarbejdere til ledelse samt på kryds og tværs.
Børsen 11-03-2005

Relaterede artikler

Idéfase + iværksættelsesfase + idræftsættelsesfase = innovation - Behov for oplevelser, unikke ydelser og nyskabelser på markedet peger på en ny rolle for kommunikation i moderne virksom...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

44 JOB

Kommunikations- og Marketingansvarlig

Se alle job Indryk job

Job

Journalist

Frist: 16. september kl. 9.00

Presseansvarlig

Frist: 16. september kl. 8.00

Accounts Marketing Manager

Frist: 2. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.