Kresten og den udydige brand religion

Skrevet af

Redaktionen Kforum

926 artikler

57 indlæg

Virker branding? Kommunikationen er over alt - men den gør tilsyneladende ringere og ringere indtryk. RÆSON bringer nu Kresten Schultz Jørgensens analyse af Branding efter Politiken efter Aktuelt efter Coca-Cola efter Dagen efter Fireball og efter Majken. Et essay skrevet fra Det Kongelige Teater. Et hus i Debords skuespillersamfundet eller skuespillernes hus i samfundet. Kresten er vendt tilbage med svaret før alle andre. Genfødt som dydigheden selv. Udfra moralen: Det er med branding som med så meget andet. Når dyd bliver til religion, er dyden en begrænsning.

Relaterede artikler

Kresten Schultz Jørgensen er Ugens Profil - "Jeg glæder mig til at arbejde i en virksomhed, hvor der ikke er så mange forskellige dagsordener at...
Avis for de rige - Indtil nu er det kun de kristne og de intellektuelle, der har haft deres egen avis. Om ikke så længe får også de unge, r...
Schultz Jørgensens fornemmelse for kvalitet - K-forum tog ud for at høre historien bag Danmarks nye dagblad som udkommer i slutningen af oktober til 17 kr. pr.stk. De...
Individualiseret markedsføring er vejen frem - I stedet for at markedsføre sig ved at råbe så højt som muligt til så mange som muligt, bør man rette sin markedsføring ...
Dagen derpå - Dagbladet Dagen havde valgt sit navn for de gode sloganmuligheder. Mest er de nu blevet udfoldet efter dets sandsynlige ...
Pressens blinde vinkel - behov for selvrefleksion - Det er den 29. december 2002, og Berlingske Tidendes erhvervsredaktion gør status over årets op- og nedture i dansk erhv...
Ingen kender DAGEN - en håndsyet italiensk sandals turbulente liv - Aldrig har så få taget røven så meget på så mange på så kort tid. Ved hjælp af et lejet lokale på Holmen, nogle designer...
Den ultimative overlevelsesguide for varmluftbranchens projektmagere - Med lidt opmærksomhed på marked, argumenter og netværk kan du selv blive projektmager. Her er et par tips fra bogen ”På ...
Sprunkens boomerang branding - Randi synes, jeg er en god elsker var rubrikken på forsiden af den nye erhvervssektion i Berlingske den 23. maj. Ikke fo...
Branding er død - Der bliver brugt gigantiske summer på branding. Ethvert firma med respekt for sig selv har i dag et brand. Men er brandi...
Tænk begær - ikke branding - Der er for mange virksomheder, der brander sig ihjel i følge ny bog - Fireball
Fireballs USP forklaret - K-forum har talt med forfatteren Anthony Aconis bag bogen 'Fireball - et opgør med branding' for at få Fireball forkla...
Skinnet bedrager - Ahh, endelig en bog, der reflekterer eftertænksomt og kritisk over de seneste års investeringer i og fokus på branding i...
Kejserens Nye Reklamebureau - Kresten Schultz Jørgensen om Brandingmanien. Klokkerne ringer for selv en reklamekliché, når man med interesse læser ann...
To brand or not to brand! - Meningerne er unægtelig mange i den øjeblikkelige ophedede debat om værdien af branding. Alt fra, at branding er det ren...
Fireball- Forsvar for et angreb - Der er godt nok kommet gang i gryden og det er jo fornemt. Da jeg skrev Fireball var det nemlig præcis med ønsket om at ...
Corporate Branding og den retoriske grundsituation - Vejen til succesfuld Corporate Branding er lang og kringlet. Rå og udfordrende er virksomhedernes kamp for at differenti...
Branding efter Fireball - Shaken Not Stirred - Professor Majken Schultz gør op med kritikken af branding efter Fireball. For Brand begrebet er kun Shaken Not Stirred. ...
Wally Olins Om Brands - Wally Olins har arbejdet med virksomhedsidentitet, mærkevarer og grafisk design i en menneskealder. Olins har nu sendt e...
Kresten er tilbage - Jeg hørte for snart lang tid siden om Kresten Schultz Jørgensen og hans nye bogprojekt:" Magt og Mirakler", der efter si...
Kresten, Kvas & Coca-Cola - Kresten Schulz Jørgensen, gør i sin nye bog op med sin egen branche og sit eget fag. I hvert fald dem der mener at kommu...
DAGEN II? - Alt gik efter planen indtil for få dage siden. Nyhedsavisen var framed som fremtidens indlysende ide. På kort tid var de...
Peter Linck effekten – den sande historie om Dagen - Historien om Dagens fald skrevet af Dagen journalisten Oliver Stilling. Han fulgte med fra sit skrivebord til 21.600 kr...
Dagens medarbejdere dagen efter - De blev købt for millioner, som drejede det sig om en italiensk fodboldklub på opkøb. De blev solgt som en arrogant eli...
Brandet der ikke er der - at arbejde med et ikke-essentialistisk identitetsbegreb - Søren Buhl, CBS, og Rasmus Bech Hansen, partner i Kontrapunkt har udviklet et brandingbegreb, der går videre end den tra...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

18 JOB

Pressemedarbejder

Se alle job Indryk job

Job

Kampagnerådgiver

Frist: 12. juni kl. 12.00

Studentermedhjælper

Frist: 17. juni kl. 12.00

Kommunikationschef

Frist: 14. juni
Se alle job Indryk job

Kursus

Få værktøjer til bedre forandringskommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.