Konstruer din egen mediebombe: Booom

Det har aldrig været lettere at få eksponeret sin sag og få lagt pres på beslutningstagerne - Ny analyse viser, at metoden bag en lang række sager i medierne er enkel og bruges igen og igen - Organisationer og virksomheder bruger ofte presse-netværk frem for politiske forbindelser til at nå deres mål - Det er både effektivt og billigt, lyder det fra organisationerne. Det voksende antal sager i medierne,hvor politiske beslutningstagere sættes under pres, følger en enkel drejebog. Ved hjælp af fire kilder, der passer ind i bestemte roller, lidt iscenesættelse og en nyhedsjournalist kan næsten alle konstruere deres egen lille “mediebombe ”. Jacob Rosenkrands kommer med følgende opskrift i Mandag Morgen Nr. 1. 5. januar 2004 på baggrund af resultaterne fra forskningsadjunkt ved Syddansk Universitet Peter Bro undersøgelser. Booom!

Relaterede artikler

Networking Works - Man skal have mange forbindelser. De skal være forskelligartede og bestå af alt fra hjemløse på hovedbanegården til venn...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

56 JOB

Group Communications Manager

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.