Kommunikationsrådgiveres eget omdømme

"Reputation management kan du selv være", må branchens omkvæd lyde efter Heimburger & Co.

Kirsten Jensen. Kvinde og socialdemokrat, hvilket sådan set var de eneste kvaliteter ved en ung kvinde oppe fra Hillerød, der gik rundt og havde store ambitioner. Alligevel var det tilsyneladende nok til at blive topkandidat og repræsentant for Socialdemokratiet i Europaparlamentet i mange år. Mere indviede vil vide, at hun var svær at pressetræne. Og hvad er hun i dag: medierådgiver.

 

Erik Skov Petersen. Manden der har været ansat i DA, partiet osv. som førende spindoctor. Og han var rigtig dygtig, faktisk nok lidt for dygtig, for han har begået omfattende bedrageri og dokumentfalsk. Og hvad var hans stilling indtil Jyllands-Posten fældede ham som direktør i COBRUS sidste torsdag: medierådgiver.

 

Og det bliver ved. Jens Heimburger. Det snart forhenværende konservative folketingsmedlem og smart og succesrig reklamemand. Manden der er ejer af en af mediebranchens mest ekspansive virksomheder i 90’erne, og som nu er befængt med anklager for alt fra undergravende virksomhed til momssvindel.

 

Behøver jeg fortsætte historien....

 

Rækken må helst ikke blive længere af forhenværende politisk arbejdende, der nu er kommunikationsrådgivere, hvis kommunikationsrådgivning ikke skal få samme omdømme som politik. De mest minimale krav til kvalitet og anstændighed vil det være en fordel for branchen at kunne leve op til.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også