Kommunikation som strategisk konkurrenceparameter i en global omvæltningsproces

Specialet tager udgangspunkt i det globale skift i verdensøkonomien, der har medført ændrede og intensiverede konkurrencevilkår for virksomheden,, hvilket marginaliserer differentieringsmulighederne på de traditionelle konkurrenceparametre, og understreger betydningen af at kommunikere, hvad man som virksomhed står for, og hvorledes man udskiller sig fra andre.

Af Mette Mundt og Pernille Rydahl

 

Kandidatafhandling ved cand.merc.int, Handelshøjskolen i København – 1997

 

Formålet med afhandlingen er dels at afdække virksomhedens sociale og økonomiske virkelighed, samt foreslå hvordan virksomheden kan bruge kommunikation som konkurrenceparameter, omverdensbetingelserne taget i betragtning. Afhandlingen opererer med Danisco som casevirksomhed.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også