Kommunikation som strategisk konkurrenceparameter i en global omvæltningsproces

Skrevet af

Ikke angivet

339 artikler

0 indlæg

Specialet tager udgangspunkt i det globale skift i verdensøkonomien, der har medført ændrede og intensiverede konkurrencevilkår for virksomheden,, hvilket marginaliserer differentieringsmulighederne på de traditionelle konkurrenceparametre, og understreger betydningen af at kommunikere, hvad man som virksomhed står for, og hvorledes man udskiller sig fra andre.

Af Mette Mundt og Pernille Rydahl

 

Kandidatafhandling ved cand.merc.int, Handelshøjskolen i København – 1997

 

Formålet med afhandlingen er dels at afdække virksomhedens sociale og økonomiske virkelighed, samt foreslå hvordan virksomheden kan bruge kommunikation som konkurrenceparameter, omverdensbetingelserne taget i betragtning. Afhandlingen opererer med Danisco som casevirksomhed.

Relaterede artikler

Strategisk kommunikation-kvalitet og mål - Virksomhedskommunikation er en kompleks størrelse. Kommunikationens forudsætninger og resultater afhænger af flere fakto...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

59 JOB

Studentermedhjælper

Se alle job Indryk job

Job

Institutleder

Frist: 4. januar

Kommunikationsassistent

Frist: Snarest muligt

Digital redaktør

Frist: 17. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.