Kløft mellem Postens image og virkelighed

Skrevet af

Jes Fager Gjedsted

11 artikler

0 indlæg

”Den interne kommunikation er i top”. Sådan lyder skudsmålet for Post Danmark i et nyt kommunikationsregnskab, som Mandag Morgen har udarbejdet. Regnskabet muliggør en præcis analyse af virksomheders og organisationers brand og kommunikationsstrategi. Som noget nyt indgår den interne kommunikation også i regnskabet. For Post Danmarks vedkommende viser tallene, at det nyetablerede aktieselskab står meget stærkt kommunikationsmæssigt – internt, vel at mærke.

Imaget hos medarbejderne er klart for opadgående, men evnen til at sætte en dagsorden og undgå negativ omtale har ikke rigtig gennemslagskraft i befolkningen. ”Mange virksomheder ser virksomheden som tung i røven”, som administrerende direktør Helge Israelsen bramfrit formulerer det. Han peger på, at mange unge gerne vil arbejde med formidling og kommunikation, men Post Danmarks måde at gøre det på er ikke ”den mest sexede”. Kommunikationschef Ole Schmidt Pedersen ser journalisternes manglende interesse for koncernen som årsag til den dårlige eksterne kommunikation, men den manglende gennemslagskraft har dog en helt anden forklaring ifølge tidligere trafikminister Jacob Buksti (S): Han mener simpelthen, at mens koncernen opfatter sig selv som en virksomhed, så vil befolkningen bare have post til tiden.
Mandag Morgen 16-09-02

Relaterede artikler

Ind til værdierne – og hurtigt ud igen - Flere virksomheder bruger mange kræfter på at finde ind til deres kerneværdier med det mål at skabe en strategi og en le...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

45 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.