Kløft mellem Postens image og virkelighed

”Den interne kommunikation er i top”. Sådan lyder skudsmålet for Post Danmark i et nyt kommunikationsregnskab, som Mandag Morgen har udarbejdet. Regnskabet muliggør en præcis analyse af virksomheders og organisationers brand og kommunikationsstrategi. Som noget nyt indgår den interne kommunikation også i regnskabet. For Post Danmarks vedkommende viser tallene, at det nyetablerede aktieselskab står meget stærkt kommunikationsmæssigt – internt, vel at mærke.
af Jes Fager Gjedsted

Imaget hos medarbejderne er klart for opadgående, men evnen til at sætte en dagsorden og undgå negativ omtale har ikke rigtig gennemslagskraft i befolkningen. ”Mange virksomheder ser virksomheden som tung i røven”, som administrerende direktør Helge Israelsen bramfrit formulerer det. Han peger på, at mange unge gerne vil arbejde med formidling og kommunikation, men Post Danmarks måde at gøre det på er ikke ”den mest sexede”. Kommunikationschef Ole Schmidt Pedersen ser journalisternes manglende interesse for koncernen som årsag til den dårlige eksterne kommunikation, men den manglende gennemslagskraft har dog en helt anden forklaring ifølge tidligere trafikminister Jacob Buksti (S): Han mener simpelthen, at mens koncernen opfatter sig selv som en virksomhed, så vil befolkningen bare have post til tiden.
Mandag Morgen 16-09-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også