VideoInterview
K-TV: Kommunikationschefen fra RFSF

Rådet for Større Færdselssikkerhed skal have en ny kommunikationsstrategi. Hvorfor det? Og hvordan skrues en sådan sammen? Hvor lang tid tager det at lave en ny strategi, og hvad er vigtigst i processen? Hvad var hemmeligheden bag Speed Bandits egentlig, og hvem er Rådets vigtigste stakeholders? Få svaret i de seks film, Kforum har lavet med kommunikationschef Karina Petersen.

Dette er den første artikel i en serie, hvor vi bringer videointerviews med kommunikationschefer fra danske organisationer. Den næste kommunikationschef der bliver interviewet er John Jørgensen fra COWI.


 

01 :: Hvorfor skal Rådet have en ny kommunikationsstrategi? (01:37)
Karina forklarer, at den gamle kommunikationsstrategi er forældet, og derfor skal de have en ny. Formålet med at lave en ny strategi er at sikre Rådet et godt omdømme. Og så selvfølgelig overordnet at sørge for, at folk ikke bliver dræbt i trafikken.

 

 

 

 

 

 

02 :: Hvad er vigtigst, når man skal lave en ny strategi? (01:18)
Et grundigt forarbejde er vitalt, når en ny strategi skal lægges. Det forklarer Karina i dette filmklip.

 

 

 

 

 

 

03 :: Hvor lang tid tager det at lave en ny strategi? (01:03)

En ny strategi bliver ikke lavet hen over natten. Karina forventer derimod, at arbejdet med den nye strategi kommer til at tage det meste af 2008.

 

 


 

 

04 :: Hvorfor er det nødvendigt med bedre viden om stakeholders? (03:17)

En kommunikationschef er altid optaget af de vigtige stakeholders. For det er dem, der har størst indflydelse på Rådets arbejde. Karina nævner blandt andet politiet og pressen som vigtige ”samarbejdspartnere”.

 

 

 

 

 

 

05 :: Hvad er en god historie for Rådet? (01:18)
Det gælder om at fortælle en god historie. Det gør det altid alle steder, og også for Rådet. I dette filmklip forklarer Karina, hvad en god historie er, når den kommer fra Rådet.

 

 

 

 

 

 

06 :: Hvad var hemmeligheden bag den virale kampagne Speed Bandits? (03:09)

Mange millioner mennesker så den virale kampagne Speed Bandits. Selv i Vatikanet blev den vist flere gange. Nok fordi der bliver vist bare bryster frem i reklamen. I dette videoklip fortæller Karina om Rådets betragtninger i forbindelse med kampagnen. Så du aldrig filmen, kan du gense den her. Du kan også læse, hvad vi skrev på Kforum. Læs artiklen Det er bare bryster eller Speedbandits forsvaret og forklaret.

 

 

 



 

Relaterede artikler

Brug hovedet når du vil beskytte det - Rådet for Større Færdselssikkerhed får street cred af sin nye kampagne, der skal lokke flere til at bruge cykelhjelm. Kf...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

18 JOB

Marketingchef

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsrådgiver

Frist: 9. juni

Studentermedhjælp

Frist: 8. juni kl. 12.00

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 12. juni
Se alle job Indryk job

Kursus

Få værktøjer til bedre forandringskommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.