K-TV: Anders fra Telia

Det gælder om at handle meget konkret og meget hurtigt i den meget virkelige verden. Teori og kommunikationsslask bidrager meget sjældent med meget godt i det daglige arbejde i en kommunikationsafdeling. Det er budskabet fra Anders Monrad Rendtorff, Vice President for Communications & HR i Telia. Kforum har interviewet ham og bringer her andet afsnit af K-TV.
af Kræsten Kusk, Brian Due

 

Se alle klippene med Anders samlet i to film her:

 

Film 1 (klip 1-10) 

 

Film 2 (klip 11-18)

 

 

 

 

1. Hvor Anders Rendtorff præsenterer sig og forklarer, hvordan han og hans afdeling er placeret i Telia koncernen.

 

 

 

De vigtigste opgaver

 

 

 

 

2. Hvor Anders fortæller, at rådgivning af ledelse, mediehåndtering og intern kommunikation er de vigtigste områder.

 

 

 

 

3. Hvor Anders fortæller nærmere om rådgivningsopgaven.

 

 

 

 

4. Hvor Anders fortæller om, hvordan dagbladene giver dem meget arbejde. Og hvordan det proaktive arbejde med at lancere kampagner og påvirke befolkningen er et vigtigt arbejde.

 

 

 

 

5. Hvor han blandt andet fortæller om det månedlige medarbejdermøde, som er en vigtig del af den interne kommunikation.

 

 

Det gælder om at tænke i budskaber

 

 

 

 

6. Hvor Anders fortæller, at det handler om at tænke i budskaber.

 

 

 

 

7. Hvor Anders fortæller, at det gælder om både at kunne det strategiske og det jordnære.

 

 

Kommunikationsstrategi

 

 

 

 

8. Hvor Anders taler om at integrere kommunikationen, og hvor han fortæller, at eksekvering er vigtigt.

 

 

 

 

9. Hvor Anders fortæller, at hvis man ikke kan skrive sin tanker ned på én side, så kan det næsten være lige meget.

 

 

Krisekommunikation

 

 

 

 

10. Hvor Anders forklarer, at de ikke har en nedskrevet krisestrategi. Og at det, der virker i krisesituationer, er at reagere hurtigt og have styr på sine telefonnumre.

 

 

Medarbejderkompetencer

 

 

 

 

11. Hvor Anders fortæller om de kompetencer, en god kommunikationsmedarbejder skal have; man skal kunne lide at få jord under neglene, og man skal kunne arbejde på tværs af discipliner.

 

 

Anders og hans daglige arbejde

 

 

 

 

12. Hvor Anders fortæller, at hans typiske arbejdsuge er meget varieret. Intern og ekstern kommunikation flyder ofte sammen.

 

 

 

 

13. Hvor Anders fortæller om, hvordan der altid er spændende opgaver i kommunikationsbranchen. Og hvordan han bruger sin erfaring til hurtigt at gennemskue, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

 

 

Den praktisk set ubrugelige teori

 

 

 

 

14. Hvor Anders fortæller, at de ikke bruger slides i Telia, men snakker sammen.

 

 

 

 

15. Hvor Anders fortæller om, hvor ubrugeligt meget teoretisk kommunikationsarbejde er. Det løser sjældent nogen problemer.

 

 

Dårlige erfaringer

 

 

 

 

16. Hvor Anders fortæller om, hvad han har dårlige erfaringer med i sit job. Blandt andet når folk har for høje og forkerte forventninger til sig selv og deres medarbejdere.

 

 

Rendtorffs råd

 

 

 

 

17. Hvor Anders fortæller, at det gælder om at integrere disciplinerne; at man skal fokusere på budskaber; og at man skal fokusere på det vigtige for forretningen.

 

 

 

 

18. Hvor Anders fortæller, at man ikke skal tro, man er noget, bare fordi man arbejder med kommunikation; at man ikke skal tro, at ting sker af sig selv; og at man ikke skal sidde passivt og vente på reaktioner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også