K for K-Cast

Skrevet af

Redaktionen Kforum

928 artikler

57 indlæg

Vær med, når tweens syn på reklamer bliver diskuteret og når Gallups lyttermålerværktøj analyseres. Vær med, når SDU’s journalistløfte debatteres og når der bliver givet gode råd til, hvordan man varetager sin digitale identitet. Det hele foregår i KommunikationsCast, et ugentligt podcast for K-folket.


Hør en teaser her

Podcastet bliver lavet af Katrine Emme Thielke og Mikkel Westerkam samt ekspertpanelet, der består af reklameekspert Peter Andreas, digitalekspert Martin Sønderlev Christensen og medieekspert Patrick Damsted.

KommunikationsCast er 100% uafhængigt af økonomiske og produktmæssige interesser. Det er gratis og udkommer hver søndag på kommunikationscast.com.
 
I det seneste program taler KommunikationsCast med Lars Pynt Andersen, der er lektor ved Syddansk Universitet, bl.a. om tweens og deres syn på reklamer. Reklameekspert Peter Andreas er sat stævne i det fri til en snak om tilbudsaviser, og hvorfor de er deres vægt værd i guld. Hør det her
 
Et dyk ned i arkivet byder blandt andet på:
 

KommunikationsCast #61

Hvor Katrine og Mikkel taler om Facebook og personlig digital identitet. Mød Kathrine Werling, der er helt almindelig Facebook-bruger, og hør om hendes overvejelser i forbindelse med sin digitale identitet. Du kan også møde Karina M. Mimoun fra Sweet Chili Productions, der har startet Facebook-gruppen Mediekvinderne. K-Casts digitalekspert Martin Sønderlev Christensen kommer med gode råd til, hvordan man varetager sin digitale identitet.
 
KommunikationsCast #59

Hvor Katrine og Mikkel taler om SDU’s journalistløfte, produktionshastigheden i nyhedsmedierne kombineret med det større udbud af medier generelt og den pressede økonomi. Hør leder af Center for Journalistik på SDU Troels Mylenberg, Dansk Journalistforbunds formand Mogens Blicher Bjerregård samt Ekstra Bladet Nets redaktør og nyhedschef Erling Tind Larsen give deres meninger om journalistløftet og de udfordringer, nyhedsformidling i disse år byder på. KommunikationsCasts medieekspert Patrick Damsted giver også sin uforbeholdne mening.
 
KommunikationsCast #46

Hvor Katrine og Mikkel sætter fokus på pladebranchen, fildeling og piratkopiering. De taler med Johan Olsen, der er forsanger i Magtens Korridorer, og Jesper Bay, der er Marketingdirektør i pladeselskabernes brancheorganisation, IFPI. Bør fildeling være lovlig? Hvordan skal rockbandet overleve fremover? Og hvordan skal pladeindustrien klare sig, når flere og flere af brugerne er af den opfattelse, at musik er en gratis fornøjelse?

Du kan besøge KommunikationsCast på kommunikationscast.com eller på Facebook-gruppen ved at søge på kommunikationscast.

Relaterede artikler

Spot on SWOT din K-afdeling - Virksomheden er en scene, hvor du som kommunikationschef skal bestemme, hvilken rolle du skal spille. Hvert sted sine st...
Vi er bureauseksuelle! - Alle vil lege med dem. Bureauerne. Gastro-, femi- eller medieseksuel, forget it! Bureaubranchen puts the sex in sexual, ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

46 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Kursus

Digital Content Bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Rådgiver

Frist: 14. august

Kommunikationskonsulent

Frist: 11. august

SoMe ansvarlig

Frist: 19. august
Se alle job Indryk job

Kursus

Digital Content Bootcamp

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.