One often heard remark against postmodern advertising is that it is too complicated or confusing
and therefore has to brand poorly. In order to conceptualize ‘postmodern advertising’ the pragmatic
concept of Ironic Selling Propositions (ISP) is defined and described as well as a series of sub
strategies. Two samples of recent Danish television advertising are compared: one with ISP and one
without it. The finding is that on average the ads with ironic strategies brands just as well as the
non-ironic ads.
Relaterede artikler
Nationen som brand
-
Hvorfor er et lands image af afgørende betydning? Kan man ændre hvad andre tænker om et land eller en by? Er det lykkede...
Recepten på et brand
-
K-Forum mødte Morten Paustian, forfatter til bogen Branding-filosofi og erhvervsforsker hos medicinalfirmaet Lundbeck.
...
Corporate Branding Basics
-
Corporate branding er et af tidens mest fashionable management trends. Men det er mere end et nyt modefænomen. Med corpo...
Branding er død
-
Der bliver brugt gigantiske summer på branding. Ethvert firma med respekt for sig selv har i dag et brand. Men er brandi...
Fireballs USP forklaret
-
K-forum har talt med forfatteren Anthony Aconis bag bogen 'Fireball - et opgør med
branding' for at få Fireball forkla...