Insidernes guide til Social Media Week

Kommunikationsbranchens svar på Distortion Fashion Week løber af stablen fra d. 18. - 22. februar. Det bliver uden tvivl en fest af bureaufolk, fagnørder, evangelister, cool kids og indviede. Men med spændende events over hele byen, kan det være svært at vælge – selv for den indviede. Her følger vores bud på, hvad du ikke bør gå glip af – baseret på de events, der ikke allerede er overbookede.

af Jacob Holst Mouritzen, Katrine Thielke
 
Social Media Week starter fantastisk ud mandag morgen med eventen Social and AlwaysOn is changing the Digital Marketing Value Chain hos Falcon Social. Inden du hiver din Bullshit Bingo-plade frem, så skal det siges, at denne event virkelig har nogle spændende talere programsat. Jakob Kalkar (Carlsberg), Rune Kiowsky (OMD), Ulrik Bo Larsen (Falcon) og Gus Murray (LBi) byder op til paneldebat om, hvor markedsføring bevæger sig hen i fremtiden. Og så er det en super undskyldning for at starte mandagen blødt op.
 
Når du er færdig hos Falcon, kan du skynde dig videre over til Deloitte ved Islands Brygge, hvor Bigum & Co byder op til debat med arrangementet Twitter for topledere. Og her er der faktisk en titel, der fortæller, præcis hvad man får -  professionshøjskolen Metropol giver dig indblik i, hvad der skal til, og hvilken effekt det har - godt hjulpet på vej af Bigum, der er en glimrende formidler.
 
Tirsdag bør du starte sent (for hvis du er rigtig heldig, har du billet til Social Media Fight Night, som bliver et brag), så kravl ud af sengen lige i tide til at Why we love companies with a purpose - Having an impact and making a difference starter kl 13.30.
Til foredraget vil de emotionelle tilhørsforhold til brands blive debatteret af bl.a. Call Me's direktør Hanne Lindblad – det er dem, der gerne vil have, du taler pænt til din næste, sikkert også på sociale medier.
 
 
Hør Call Me's direktør Hanne Lindblad fortælle om vores emotionelle tilhørsforhold til brands. Hvorfor elsker vi f.eks. Call Me's Tal Ordentligt kampagne?
 
Hvis du ikke allerede på det her tidspunkt har social media fatigue, så er et godt bud på en session onsdag Trustpilots 6 Million Customers Can’t be Wrong – Social Proof in the Buying Process. Du vil blive klogere på en forbrugercentreret tilgang til markedsføring, kommunikation og kundeservice, og måske vil Peter Mühlmann (Trustpilot) svare på spørgsmål om, hvorvidt man nu også kan regne med deres brugeres ratings?
Efter det, kan du møde alle de virkelige insidere til Komfos networking event. Lemberg er jo tilbage i Danmark, så mon ikke han vil sætte pris på et analogt like i baren.
 
 
Hvorfor nøjes med digitale likes? Grib chanchen for at møde tidligere Mr Facebook og giv ham et analogt like!
 
Nu er det her jo en insiders guide, og vi to insidere har selvfølgelig torsdag overtegnet med alle vores egne events – du kan lige nå at få plads til vores case-præsentation om, hvordan vi lavede en integreret social media indsats for CNN i Danmark. Skal vi hårdt presset anbefale noget andet den dag, så ser Twitter: Is it worth the buzz? – Twittercensus.dk releases a new mapping of Danish Twitter users ret spændende ud. Er vi indspiste på Twitter – eller ej?
 
Fredag skal du i DR Byen. Den gamle mastodont har jo både en social media redaktion og gode gamle Harddisken, hvor de rigtige digitale veteraner rapporterer fra frontlinien. Gå ikke glip af denne enestående mulighed for at se, hvordan Føhns & Nissen arbejder.
Og slut ugen med manér ved at få en gang verbale tæv af Peter Svarre, der med standup-showet The Power of Dislike, fjerner enhver lalleglad social media hellighed, som du måtte have opbygget henover ugen.
 
Vi ses derude!
 
_____________________________________________________________
 
Læs også:
 
 
_____________________________________________________________
 
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også