I stedet for at markedsføre sig ved at råbe så højt som muligt til så mange som muligt, bør man rette sin markedsføring mod den enkelte kunde gennem individualiserede henvendelser, selvfølgelig efter kundens tilladelse og efter kundens interesser. Det mener direktør og medindehaver af Talefod Kommunikationsvirksomhed I/S, Kresten Bergsøe.
Talefods strategi er modellen ”1 til 1 markedsføring” og handler ikke om personligt salg, men om individualiseret kommunikation. Derved undgår man det markedsføringskapløb, som virksomhederne hidser hinanden op til, og budgettet bliver udnyttet langt bedre. Ved for eksempel vareprøvefremsending kan man knytte en dialog til produktet og derved sammensmelte kommunikation med de fysiske produkter. Og gennem dagens teknologi kan man forholdsvist enkelt sammensætte individuelle breve og mails til sine kunder, uden at det går væsentligt ud over omkostningerne. Talefod er på vej med bogen ”Fra monolog til dialog” om emnet.
Civiløkonom 23-09-02