Individualiseret markedsføring er vejen frem

Skrevet af

Nina Lusty

62 artikler

0 indlæg

I stedet for at markedsføre sig ved at råbe så højt som muligt til så mange som muligt, bør man rette sin markedsføring mod den enkelte kunde gennem individualiserede henvendelser, selvfølgelig efter kundens tilladelse og efter kundens interesser. Det mener direktør og medindehaver af Talefod Kommunikationsvirksomhed I/S, Kresten Bergsøe.


Talefods strategi er modellen ”1 til 1 markedsføring” og handler ikke om personligt salg, men om individualiseret kommunikation. Derved undgår man det markedsføringskapløb, som virksomhederne hidser hinanden op til, og budgettet bliver udnyttet langt bedre. Ved for eksempel vareprøvefremsending kan man knytte en dialog til produktet og derved sammensmelte kommunikation med de fysiske produkter. Og gennem dagens teknologi kan man forholdsvist enkelt sammensætte individuelle breve og mails til sine kunder, uden at det går væsentligt ud over omkostningerne. Talefod er på vej med bogen ”Fra monolog til dialog” om emnet.
Civiløkonom 23-09-02

Relaterede artikler

Kresten og den udydige brand religion - Virker branding? Kommunikationen er over alt - men den gør tilsyneladende ringere og ringere indtryk. RÆSON bringer nu ...
Kresten er tilbage - Jeg hørte for snart lang tid siden om Kresten Schultz Jørgensen og hans nye bogprojekt:" Magt og Mirakler", der efter si...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

53 JOB

Communications officer

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationskonsulenter

Frist: 25. juni

Universitetspraktikant

Frist: Hurtigst muligt

Adfærdsrådgiver

Frist: 11. august
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.