Imageannoncer ryger på tv

De store annoncører satser på tv-reklamer, når de skal brande sig, og ikke på aviserne.
af Charlotte Rau Jacobsen

Det siger mediebureauet OMD, der peger på, at reklamebureauerne nu anbefaler kunderne at satse på tv- og reklamefilm. Hos Sonofon siger kommunikationsdirektør Peter Berg, at de store dagblade aldrig har kunnet dokumentere nogen effekt, når det drejer sig om imageannoncer. Derimod har Sonofon kunnet se effekten af tv-annoncerne, oplyser Peter Berg.
- Nu er spørgsmålet så, hvem der skal bevise, at imageannonceringen kan virke i dagbladene? Jeg er lidt i tvivl om, at dagbladene selv tager den opgave seriøst nok. Men en god lille krise kan måske få dem til at gøre noget ved det, siger direktør for OMDs danske afdeling for trykte medier, Niels Egerup.

Kilde: Berlingske.dk 22-20-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også