Image-point for krisehåndtering

Virksomheder belønnes på imagekontoen, hvis de har gode topchefer og et godt kriseberedskab. Det understreges af Børsens store image-undersøgelse.
af Anne Sophia Hermansen

Det fremgår af Børsens imageundersøgelse for 2004, at det er de store, velkendte danske virksomheder som A.P. Møller - Mærsk, Danske Bank og Novo Nordisk, der aftvinger størst respekt. Igen i år kan rederigiganten A.P. Møller - Mærsk kalde sig Danmarks mest respekterede virksomhed, ligesom Mærsk Mc-Kinney Møller og koncernchef Jess Søderberg kan pryde sig af at være de mest respekterede erhvervsledere. Thomas Blach, der er europæisk chef for Burson-Marstellers Public Affairs-division, bemærker, at der er stor sammenhæng mellem tilliden til topchefen og tilliden til virksomheden, og at topchefer i dag er mere end bare et navn og en person - de er et brand i sig selv. Begge dele forstår de kloge virksomheder at udnytte. Thomas Blach noterer sig også, at SAS-bossen Jørgen Lindegaard ligger uforandret på listens 13. plads på trods af de massive problemer, der har været med at holde det store selskab på vingerne. Selv om Lindegaard har været i skudlinjen fra syv forskellige sider, har han alligevel været i stand til at navigere på en professionel og "no-nonsense"-agtig måde, og det er derfor ikke mindst hans krisehåndtering, han belønnes for i Børsens imageundersøgelse.
Børsen 01-04-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også