Image er vigtigere end økonomi

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

En rundspørge blandt 132 internationale topledere viser, at firmaets omdømme og etiske ansvarlighed er vigtigere end overskud og aktiekurser.

Ud ad de 132 topledere, der netop nu deltager i netværksmødet World Economic Forum (WEF) mener hver fjerde, at den vigtigste målestok for firmaets succes er det gode rygte. Firmaets omdømme har en stigende betydning i en tid, der er præget af alvorlige regnskabsskandaler, hvor Enron, Worldcom og senest italienske Parmalat har rystet det internationale erhvervsliv.
- Et firmas og dets produkters omdømme blev tidligere anset for at være en uhåndgribelig størrelse. Nu står det klart, at omdømmet udgør en væsentlig del af en virksomheds værdi, og at det bliver et nøglebegreb for virksomhedens præstation, forklarer John Graham, som er leder af pr-bureauet Fleishman-Hillard.

Politiken 23-01-2004

Relaterede artikler

Fame & Fortune - Omdømme avler formue, og formue avler omdømme – ny dualistisk formeringsteori Fremtidens vindere i erhvervslivet er de ...
Imagemålinger: bedre end deres image - BNY har offentliggjort deres årligt tilbagevendende imagemåling, hvor danske erhvervsledere giver hinanden karakter på n...
De største styrt i årets imagemåling - Berlingske Business Magasin er netop udkommet med sin årlige imagemåling. Toppen af ranglisten domineres som sædvanligt ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

46 JOB

Videojournalist

Se alle job Indryk job

Job

Chefredaktør

Frist: 26. marts

Kommuniktationspraktikanter

Frist: 17. marts

Presserådgiver

Frist: 16. marts
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.