Hvem har K-faktor? CBS!

CBS stod bag årets case-konkurrence i kommunikation i samarbejde med branchens andre aktører. Her fik landets kommunikationsstuderende mulig for at kæmpe mod hinanden på faglighed og flid. Casen var Coloplasts globale samfundsansvar. I konkurrencen deltog 49 studerende fordelt på 11 hold. Vinderen var en gruppe fra CBS. Til lykke.

Se her seks minutter om konkurrencen, casen og vinderne

 
Case-konkurrencer er en sjov måde at teste teoretisk viden på en virksomheds helt konkrete udfordringer. Det giver de studerende et godt indblik i virkelighedens virksomheder samtidig med, at virksomhederne får et godt billede af studerende, der virkeligt kan noget. Som Coloplasts VP Anders Rendtorff udtaler: "Jeg er lykkelig over de mange gode ideer og den entusiasme, der kom på banen. Det er helt sikkert ideer, vi kan bruge til inspiration i Coloplast."
 
ComCase-vinderne
Konkurrencen løb over et døgn. Finalen sluttede med, at et panel af danske og internationale forskere og kommunikationschefer kårede en gruppen fra CBS som vindere. Vindergruppen bestod af Julie Pescettine, der læser til MSc i Business Administration and Communication og Allan Gaarde, Steffen Agerholm Krog og Sofie Læssøe Nielsen, der alle tre læser til cand.merc.(kom). De vandt, fordi de havde den bedste kommunikationsstrategi og kreative koncept, og en strategi, der kan gennemføres i praksis. lød begrundelsen.
 
”Det har været et intenst, men meget spændende forløb. Der var tidspunkter, vi ikke vidste, om vi kom i hus, men det har givet os et fantastisk indblik i mulighederne i branchen på sigt, og måske også en portion tillid til, at vi kan begå på den professionelle bane,” siger Allan Gaarde på gruppens vegne.
 

comcase vindere
 

En status på Kforum fra en af vinderne. Sig til lykke på hendes k-profil her.




 

Her en anden vinder. Ansæt hende nu eller sig til lykke her


 



Igen en vinder. Fremtidens Anders Rendtorff ? Ønsk til lykke og headhunt ham her

 
ComCaseCompetition'11 var arrangeret af Dansk Kommunikationsforening, Unge Kommunikatører og Copenhagen Business School i samarbejde med Coloplast A/S. Målet er at bygge bro mellem uddannelser og erhverv, ruste de studerende til arbejdsmarkedet og tydeliggøre de studerendes kompetencer for arbejdsgiverne.
 
Dommerkomiteen bestod af kommunikationsdirektør Anne Villemoes, Danish Crown, Head of Corporate Communication Anders Schroll, Lundbeck, adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople, professor Anne-Marie Søderberg, CBS, professor ph.d. Timothy Clark, Durham Business School, Durham University, UK, studieleder, lektor, ph.d. Karl- Heinz Pogner, CBS (IKL), formand for Dansk Kommunikationsforening og kommunikationschef i Dansk Røde Kors Tina Donnerborg og Unge Kommunikatørers formand AnnemetteNielsen.
---
 
Bliv opdateret med artikler, debat og stillingsopslag i Kforums nyhedsbrev hver uge – tilmeld dig her. Det er gratis.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også