Hvad gør de mest innovative bedre?

Skrevet af

Mie Femø Nielsen
Lektor MSK

32 artikler

16 indlæg

Her er et tilbud til jer, der godt ved, at I er fremme i skoene, men gerne vil vide mere om, hvad der gør jer i stand til at være det. Det er en chance for at få forskningsbaseret rådgivning, og man kommer samtidig til at deltage i et eksperiment i integration af forskning, undervisning og erhvervssamarbejde.

Sammen med en håndfuld dygtige overbygningsstuderende vil jeg tilbyde min assistance til en virksomhed, offentlig organisation eller interesseorganisation, der gerne vil hjælpes til at arbejde mere refleksivt med egne innovative sociale processer. Nogle teams skiller sig ud ved at være vældig gode til at udvikle nye ideer sammen, gode til at samarbejde og gode til at nå flotte resultater. Det er vigtigt at blive klogere på, hvad de gør rigtigt, når de interagerer. Det kan ikke kun andre lære af; man kan som team også selv blive styrket.

 

Vi kan tilbyde jer som team, gruppe eller afdeling at få vores analytikerøjne på jeres praksis. I får vores bistand gratis, men skal til gengæld stille jer til rådighed for undersøgelsen. Vi skal kunne videofilme nogle interaktioner, fx teammøder. Disse vil vi naturligvis aftale nærmere med jer. Vi kan også tilbyde en sammenlignende undersøgelse af fx to teams med forskellig praksis.

 

Vores metode er, at vi videofilmer nogle interaktioner mellem de relevante personer, fx et eller flere teammøder, hvorefter vi transskriberer optagelsen og underkaster den mikroanalyse efter den internationalt anerkendte konversationsanalytiske metode. Jeg vil personligt deltage i og supervisere arbejdet.

 

Bagefter tilbyder vi at fremlægge vores resultater for jer på en workshop, hvor I kommer til at arbejde med egen praksis. Vi kan også tilbyde den enkelte deltager at få rådgivning på tomandshånd.

 

Hvis I skulle finde interesse i det, så kan vi også tilbyde at lave noget mere udadvendt sammen med jer, hvor erfaringerne deles med grupper af reflekterende praktikere eller en bredere offentlighed. Det kunne være fx på en konference eller anden form for offentliggørelse.

 

Vi vil naturligvis være indstillet på total anonymisering af virksomhed, team og personer, hvis I skulle ønske det. Men det er ikke hensigten, at analysen skal få en karakter, hvor det skulle blive nødvendigt at 'beskytte nogen'.

 

Vi håber at høre fra jer, og vi håber på at gøre det snart. Vores tilbud gælder dette forårssemester, så vi kan lave optagelserne i april og afslutte med workshop i juni.

 

Kontakt:

 

Mie Femø Nielsen, lektor, ph.d.

Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet

Njalsgade 120, 2300 København S

femoe@hum.ku.dk

 

Direkte tlf. nr.: 3532 8356

Relaterede artikler

Bedre brainstorming - Virksomheder er afhængige af medarbejderes gode ideer. Men den gode brainstorming er mange steder fraværende eller ineff...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

51 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationskonsulent

Frist: 19. august kl. 10.00

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 4. august

Digital fundraiser

Frist: 1. september
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.