HP i front med marketingregnskab

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Hewlett-Packards danske selskab har taget initiativ til at udarbejde et egentligt marketingregnskab. En omfattende årsrapport på 67 sider beskriver marketingafdelingens aktiviteter, lige fra den overordnede kommunikationsstrategi over pr-indsatsen til processerne fra idé til kampagner og det efterfølgende medieregnskab.

Anledningen til marketingregnskabet er omstillinger i HP Danmarks marketingafdeling, der nu består af én afdeling mod før fem forskellige, og det har skabt et øget behov for intern information i virksomheden. Men marketingdirektør Per Østergaard Jacobsen mener generelt, at marketing anno 2002 er en for vigtig disciplin til, at kun marketingafdelingen arbejder med den. Videndeling er et andet formål med at udgive rapporten, og i den forbindelse slås det fast, at rapporten kun er til internt brug i Hewlett-Packard.
Børsen 14-02-02

Relaterede artikler

Er vi rigtig kloge ? - Der stilles forslag om at give virksomhedernes håndtering af Videnøkonomien en kickstart ved at give visse favorable ram...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

37 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Job

Intern - Advocacy

Frist: 22. oktober

Praktikanter

Frist: Jo før, jo bedre

Communications Specialist

Frist: 31. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.