Handelshøjskole åbner center for firmakommunikation

Handelshøjskolen i Århus etablerer i begyndelsen af det nye år Center for Virksomhedskommunikation, der får mag.art. og cand.mag. Finn Frandsen som leder.
af Charlotte Rau Jacobsen

Han definerer virksomhedskommunikation som alle de former for kommunikation, hvor virksomheder optræder som afsender, modtager eller som omtalt i den ene eller den anden sammenhæng. Af projekter på centret kan nævnes forskning i krisekommunikation, i miljøkommunikation og i den digitale retorik på virksomhedshjemmesider på internettet. Også intern kommunikation vil blive sat på dagsordenen, blandt andet vil forskerne undersøge, hvordan intranettet kan stille sig hindrende i vejen for den interne kommunikation. Centret får derudover en koordinerende funktion for de nye uddannelser på Handelshøjskolen; det er BA-uddannelsen i sprog og kommunikation, den nye master i corporate communication og den nye cand.comm.merc.-uddannelse.

Kilde: Børsen 14-12-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også