Hårde tider for reklamebranchen

Nedturen tvinger reklamebranchen ind i et udskilningsløb, hvor især de mindre bureauer, som ikke har en international koncern i ryggen, vil få problemer.
af Maria Wittendorf

Branchens formand, Søren Kyllebæk frygter, at hvert andet bureau vil komme ud med et nulresultat eller røde tal, når året er omme. Direktør Eva Tufte i Dansk Annoncørforening siger:
- Der er i øjeblikket en tilbageholdenhed, som i særlige brancher er mere udtalt. (…) Begivenhederne i USA påvirker os, men der er meget psykologi i det her. Det kan godt være, at det på sigt kommer til at ændre reklamens indhold, at værdierne og budskaberne bliver anderledes, hvis vi pludselig befinder os i et mediebillede, der er præget af krigslignende tilstande. Recessionen er i først omgang nært knyttet til massekommunikationen, og indtil videre er den gået uden om de mere direkte markedsføringsformer.

Kilde: Børsens Nyhedsmagasin 08-10-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også