Håndpluk dine sociale medier

Din organisation er på alle sociale medier. Du kan ikke forklare hvorfor. Lyder det bekendt? Få gode tips til at tænke digitalt og styrke jeres SoMe-tilstedeværelse.
Din organisation er på alle sociale medier. Du kan ikke forklare hvorfor. Lyder det bekendt? Her får du gode tips til at tænke digitalt og styrke jeres tilstedeværelse på sociale medier. #REKLAMEPLADS#
 
Skærp dit kanalvalg
66 % af danske virksomheder er på sociale medier, men alt for få behandler kanalerne socialt og tænker digitalt. F.eks. Facebook. Hvad gavner det din organisation, at I har en tilstedeværelse på Facebook? Hvad opnår I ved at være på Facebook frem for LinkedIn? Din organisation er nødt til kun at være på de sociale medier, som understøtter din organisationsstrategi og kommunikationsstrategi. Fokusér derfor kun på de sociale medier, I kan drifte effektivt.
 
Tænk digitalt
Hvordan drifter du så jeres udvalgte sociale medier effektivt? Ved at tænke dem ind i en større helhed og ved brug af andre stemmer. For hvorfor skal din historie udelukkende fortælles på jeres egne kanaler? Du er nødt til at tænke digitalt:
 
  • Inspirér jeres kolleger til at fortælle historien som ambassadører. Din organisations brand bliver fortalt langt mere troværdigt gennem dine kolleger.
     
  • Få samarbejdspartnere eller brancheorganisationer til at danne fælles front med samme agenda. Din organisation er nu en alliancepartner, og I taler jeres målgruppes udfordring ind i en større sag frem for at adressere den alene.
     
  • Tal historien ind i en større, eksisterende agenda, der understøtter jeres strategi. Din organisation og jeres talspersoner vil da fremstå som førende inden for eksempelvis urbanisering eller digitale målemetoder.
     
Fra redaktion til community
Facebooks algoritme er forandret. Dine posts bliver ikke læst som før. Men vinderen vil stadig være den gode, nærværende historie, som taler til din primære målgruppes oplevede virkelighed. Du er ikke til stede på sociale medier blot ved at publicere to ugentlige posts fra din organisations profil som en nyhedsredaktion. Overvej også følgende:
 
  • Gør dit indhold nemt at dele. Hvordan? Du kan vinkle teaser og indhold, så det appellerer til, at din målgruppe får lyst til at tagge venner, der også oplever samme udfordring eller ønsker at deltage i dette event.
     
  • Besvar jeres brugerkommentarer hurtigt og i øjenhøjde. Så inspirerer du brugerne til at være sociale på det sociale medie. Du anerkender brugerne og gør dem til eksterne talspersoner for dit brand i jeres opdyrkede community.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også