Tænk digitalt på SoMe
Håndpluk dine sociale medier

Skrevet af

Redaktionen Kforum

1012 artikler

57 indlæg

Din organisation er på alle sociale medier. Du kan ikke forklare hvorfor. Lyder det bekendt? Få gode tips til at tænke digitalt og styrke jeres SoMe-tilstedeværelse.
Din organisation er på alle sociale medier. Du kan ikke forklare hvorfor. Lyder det bekendt? Her får du gode tips til at tænke digitalt og styrke jeres tilstedeværelse på sociale medier. 
 
Skærp dit kanalvalg
66 % af danske virksomheder er på sociale medier, men alt for få behandler kanalerne socialt og tænker digitalt. F.eks. Facebook. Hvad gavner det din organisation, at I har en tilstedeværelse på Facebook? Hvad opnår I ved at være på Facebook frem for LinkedIn? Din organisation er nødt til kun at være på de sociale medier, som understøtter din organisationsstrategi og kommunikationsstrategi. Fokusér derfor kun på de sociale medier, I kan drifte effektivt.
 
Tænk digitalt
Hvordan drifter du så jeres udvalgte sociale medier effektivt? Ved at tænke dem ind i en større helhed og ved brug af andre stemmer. For hvorfor skal din historie udelukkende fortælles på jeres egne kanaler? Du er nødt til at tænke digitalt:
 
  • Inspirér jeres kolleger til at fortælle historien som ambassadører. Din organisations brand bliver fortalt langt mere troværdigt gennem dine kolleger.
     
  • Få samarbejdspartnere eller brancheorganisationer til at danne fælles front med samme agenda. Din organisation er nu en alliancepartner, og I taler jeres målgruppes udfordring ind i en større sag frem for at adressere den alene.
     
  • Tal historien ind i en større, eksisterende agenda, der understøtter jeres strategi. Din organisation og jeres talspersoner vil da fremstå som førende inden for eksempelvis urbanisering eller digitale målemetoder.
     
Fra redaktion til community
Facebooks algoritme er forandret. Dine posts bliver ikke læst som før. Men vinderen vil stadig være den gode, nærværende historie, som taler til din primære målgruppes oplevede virkelighed. Du er ikke til stede på sociale medier blot ved at publicere to ugentlige posts fra din organisations profil som en nyhedsredaktion. Overvej også følgende:
 
  • Gør dit indhold nemt at dele. Hvordan? Du kan vinkle teaser og indhold, så det appellerer til, at din målgruppe får lyst til at tagge venner, der også oplever samme udfordring eller ønsker at deltage i dette event.
     
  • Besvar jeres brugerkommentarer hurtigt og i øjenhøjde. Så inspirerer du brugerne til at være sociale på det sociale medie. Du anerkender brugerne og gør dem til eksterne talspersoner for dit brand i jeres opdyrkede community.

Relaterede artikler

Lav din social medie-strategi på fem minutter - Hvor skal du starte, når du skal lave virksomhedens nye strategi for sociale medier? Hvordan skal I engagere jeres bruge...
Lær SoMe af mormor - Hvordan kan jeg få mest muligt ud af mit content? Det er uden tvivl lidt hipster-smart pludselig at prøve at være autent...
Årsrapporter på papir er så 2015 - Her får du 5 gode tips til at puste støvet af din årsrapport, gøre dit arbejde sjovere, din chef gladere og vigtigst af ...
Vi er forsøgskaninerne i det sociale eksperiment - Nettet og de sociale medier har på rekordtid ændret rammerne for vores måde at kommunikere og omgås med hinanden på, og ...
Kommunikationsfaget bliver elsket ihjel - Ifølge en ny undersøgelse er kommunikation den allermest efterspurgte færdighed blandt danske virksomheder. Hvad skyldes...
CEO: Hvorfor er du ikke på LinkedIn? - Der er adskillige måder at gøre sig bemærket på LinkedIn, og eksperter vil påstå, at der ikke er nogen vej udenom. Allig...
Du er ikke Facebooks hund - Facebook ændrer sig hele tiden! Det er umuligt at følge med! Brugerne flytter sig hele tiden! Vi skal være med på alt de...
Gaaaab! Alt det I gør er so last year - Din arbejdsplads er formentlig midt i en rivende digital udvikling. Din chef taler ustandseligt om, hvor vigtigt et konk...
Verdens mest populære app, du aldrig har hørt om - Tjekker man regelmæssigt de forskellige oversigter over de mest populære apps i verden, er nogle af stamgæsterne som reg...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

38 JOB

Kommunikationspraktikant

Se alle job Indryk job

Job

Praktikanter

Frist: 31. marts

Global PR Manager

Frist: As soon as possible

Presse- og Kommunikationsrådgiver

Frist: 31. marts
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.