Grøn er den ny PR-brancheformand ikke

Skrevet af

Redaktionen Kforum

906 artikler

57 indlæg

Morten Grøn er ny PR-brancheformand. Hans erfaring med kommunikation og formands-poster går tilbage til dengang, han som elevrådsformand blev upopulær hos pigerne. Nu tager han formandsposten ingen. Denne gang langt bedre forberedt. Han vil gøre branchen endnu mere serviceorienteret og lægger stor vægt på forretningsdelen af kommunikationsarbejdet. Vi byder ham velkommen.

 

Besøg Morten Grøns K-profil

 

 

Hvad vil du som ny formand?

 

Interview med Morten Grøn from Kommunikationsforum on Vimeo.

Morten Grøn vil gøre brancheorganisationen endnu bedre til at komme ud med budskabet om, at PR-bureauerne er vigtige rådgivere.

 

Hvad vil du gøre anderledes end din forgænger?

 

Interview med Morten Grøn from Kommunikationsforum on Vimeo.

Morten Grøn forklarer, at brancheforeningen går en mere udadvendt og serviceorienteret fremtid i møde.

 

Hvad kan du bidrage med som ny formand?

 

Interview med Morten Grøn from Kommunikationsforum on Vimeo.

Morten Grøn har fokus på integreret kommunikation. Hvad der skaber værdi i virksomheder, er bureauer, som kan se sammenhængen mellem kommunikation og forretning.

 

Hvilke nye ting kommer vi til at se i foreningen?

 

Interview med Morten Grøn from Kommunikationsforum on Vimeo.

Konkrete initiativer kan blive et ny trainee-forløb i foreningen og flere faglige udvalg, kommunikatører kan være med i. 

 

Hvilke makro-tendenser ser du i branchen?

 

Interview med Morten Grøn from Kommunikationsforum on Vimeo.

Morten Grøn forklarer, at den væsentligste tendens er, at virksomheder bliver mere bevidste om, at de må påvirke stakeholdere for at opnå forretningsmål. Deres omdømme fylder mere og mere og deraf øget behov for krisekommunikation. 

 

Hvad brænder du for kommunikationsfagligt?

 

Interview med Morten Grøn from Kommunikationsforum on Vimeo.

Morten Grøn brænder for forretningen. Og fastholder, at kommunikationen ofte er en god måde at opnå forretningsmæssige mål på. 

 

Hvilke milepæle er der i dit liv med kommunikation?

 

Interview med Morten Grøn from Kommunikationsforum on Vimeo.

Morten Grøn fik som elevrådsformand sin første erfaring med kommunikation: at man kan opnå noget med det, men også komme galt af sted.

 

---

 

Morten Grøn, partner i GRØN EJVIN ANDERSEN A/S, er cand.mag og ekstern lektor på Master uddannelsen i International Virksomhedskommunikation på Syddansk Universitet. Morten har særlig erfaring med PR med fokus på kommunikationsstrategi, konceptudvikling og markedskommunikation. Morten har bl.a. tidligere arbejdet som kommunikationskonsulent i Konservative, som Account Manager på marketing- og reklamebureauet Kunde & Co. og som konsulent og projektleder i Radius Kommunikation A/S.

Relaterede artikler

For mange kaptajner på broen - I sidste ende sagde hjertet nej, siger adm. direktør i ABC Public Relations Jens Kofoed som kommentar til, hvorf...
Mere åbenhed om PR-branchens økonomi - I den danske PR-branche er man vant til at holde kortene tæt til kroppen. Nu har GCI Mannov A/S som det første...
Op og ned på PR-himlen - Kunde og seneste PR-stunt i en lang etik-farce. Hvornår træder PR-branchen i karakter som profession?
PR krigen - Nyhedsstyring og den journalistiske fiktion
Staldkneb fra PR-branchen - PR-konsulenter er begyndt at studere ATTAC. Rådet lyder: Undgå dialog med de etablerede politiker.
Etik splitter PR-branchen - Uenighed om god skik og etik splitter branchen for Public Relations.
Hver sommer sit PR-etik problem - Der er øjensynlig en egenlogik i at kommunikationskonsulenter markerer sig uheldigt i agurketiden. Forrige år var det Da...
PR-branchen kan vente nulvækst - PR- og kommunikationsbranchen har klaret sig pænt i 2001, men kan forvente en nulvækst i 2002. Det vurderer administrere...
Nye normer for PR-branchen - Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder (BPRV) kan forvente, at der vil blive holdt et etisk vågent øje med ...
Globale bureauer truer dansk PR-branche - Kampen om de store internationale kunder i PR-branchen er spidset alvorligt til på det sidste, hvor globale PR-bureauer ...
I en verden af varm luft - Konsolidering og udvikling af faste modeller for kommunikation præger den danske PR-branche. En branche, der ynder at fo...
If they told the truth, they'd be out of business - Hvad er sandt og falsk i pr-branchen? Hvad er godt og skidt? Hvordan skelner vi mellem overtalelse og manipulation? Hvor...
Pr pt - Hvad er tendenserne lige nu. Vi har samlet de 14 vigtigste ting, vi ser og oplever fra Kforums pr-udkigspost pt.
PR dekonstrueret - Thomas Mickeys bog ’Deconstructing Public Relations – Public Relations Criticism’ er efterhånden et par år gammel, men b...
God etik i PR-branchen? Q&A med formanden for BPRV - Med Burson-Marsteller-sagen er der igen kommet fokus på etikken. Brancheforeningen er rykket ud med en faglig påtale. Bu...
Ti genveje til at miste PR-kunder - Den danske PR-branche boomer. At dømme efter væksten af omsætninger og antal af medarbejdere hos PR-bureauerne vælter de...
Den provinsielle internationalisering - Danske virksomheder bliver mere og mere internationale, men international PR ligger ikke højt nok på dagsordenen. Det sk...
PR er bedre end reklame - PR er bedre end reklame! Det viser ny undersøgelse. Hvad vi naturligvis godt vidste i forvejen, men nu kan alle læse det...
Hvem bliver fyret? Hvem bliver frelst? - Hvordan rammer den økonomiske nedtur K-branchen? Hvem bliver fyret? Hvem bliver frelst? Kforum har spurgt sin egen revis...
PR-praktikanter skal først og fremmest lære noget - I seneste udgave at mediemarked citerer Børsen magasinet K’s afsløring af, at en række PR-bureauer ikke lønner deres pra...
Tæt på forretningen eller tæt på at blive fyret - Krisen kradser for nu at lægge ud med en for slidt metafor. Og når den gør det, så kradser det særlig meget i kommunikat...
Jens Kofoed: ’Vi er synlige, og vi vokser’ - I en ny undersøgelse får PR-brancheforeningen PRB tørt på af såvel medlemmer som ikke-medlemmer. Kforum har på grundlag ...
Signalement af en PR-fusker - Namedropping, varm luft-powerpoints og dyre briller med vinduesglas. Sådan ser en ægte PR-fusker ud. I hvert fald hvis v...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

53 JOB

Kommunikationsmedarbejder

Se alle job Indryk job

Job

Presse- og kommunikationsrådgiver

Frist: 20. november kl. 12.00

Visuel fortæller

Frist: 24. november

Praktikanter

Frist: 29. november
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.