Gratisaviser lanceret på et forkert tidspunkt

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

De nye gratisaviser skulle ikke have været på gaden før om et år. Det mener administrerende direktør for mediebureauet CIA, Claus Gilbert, der peger på, at timingen er helt forkert på grund af terrorangrebene mod USA.

Ifølge Claus Gilbert bliver den kommende tid afgørende for MetroXpress og Urban, der skal kæmpe om en fast plads på virksomhedernes annonceplaner. Han vurderer, at de fleste virksomheder vil vælge at annoncere i én gratisavis. Markedsdirektør David Wall fra Mediacom mener ikke, at gratisaviserne kan overleve det udsalg af annoncer, der foregår fra uge til uge. Han konstaterer samtidig, at især MetroXpress har indgået aftaler med DSB, LO, Viasat og TV3, der ikke kan indbringe samme slags penge som almindelige annoncer.

Kilde: Jyllands-Posten 19-10-01

Relaterede artikler

Bedre aviser med færre medarbejdere til færre - Ifølge BTs tidligere chefredaktør, Kristian Lund står morgenaviserne over for deres værste krise, og vi har endnu ikke s...
Gratisaviserne er Google i postkassen - Aviskrigen raser. Kanonerne tordner, tropperne trækker op ved grænserne, og allerede i morgen (d. 17. august) slår den f...
Avis-forstoppelse - Journalistikken og medieudviklingen i Danmark dikteres ikke af publicistiske idealer om oplysning, oplevelse og samfunds...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

59 JOB

Marketing Content Creator

Se alle job Indryk job

Job

Outreach Officer

Frist: 19. december

Content & Social Media Manager

Frist: 12. december

Marketing Automation Manager

Frist: 16. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.