Gratisaviser lanceret på et forkert tidspunkt

De nye gratisaviser skulle ikke have været på gaden før om et år. Det mener administrerende direktør for mediebureauet CIA, Claus Gilbert, der peger på, at timingen er helt forkert på grund af terrorangrebene mod USA.
af Charlotte Rau Jacobsen

Ifølge Claus Gilbert bliver den kommende tid afgørende for MetroXpress og Urban, der skal kæmpe om en fast plads på virksomhedernes annonceplaner. Han vurderer, at de fleste virksomheder vil vælge at annoncere i én gratisavis. Markedsdirektør David Wall fra Mediacom mener ikke, at gratisaviserne kan overleve det udsalg af annoncer, der foregår fra uge til uge. Han konstaterer samtidig, at især MetroXpress har indgået aftaler med DSB, LO, Viasat og TV3, der ikke kan indbringe samme slags penge som almindelige annoncer.

Kilde: Jyllands-Posten 19-10-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også