Godnethistorier

Skrevet af

Redaktionen Kforum

928 artikler

57 indlæg

Bogen Godnethistorier tager udgangspunkt i historiefortælling via internettet. Med hjemmesiden som omdrejningspunkt beskriver bogen trin for trin hvordan man omsætter gode historier i virksomheden til gode historier på nettet.


I en tid, hvor organisationens ”personlighed” kommer mere og mere i fokus, bliver det stadigt vigtigere for den enkelte organisation at gøre sig synlig for omverdenen og forklare nytten af det arbejde man gør. Uanset om man er en lille kommune, en uddannelsesinstitution eller en stor virksomhed, skal man være i stand til at profilere sig hvis man vil fastholde eller styrke sin position blandt kunder og borgere.

At gøre sig synlig og forklare sin egen nytte sker bedst ved at fortælle historier der rammende beskriver hvem man er, hvor man kommer fra, og hvor man er på vej hen. Gode historier dokumenterer bedre end tusind hensigtserklæringer hvad organisationen er værd for sine interessenter.

Godnethistorier beskæftiger sig ikke med dramatiske universer der udelukkende er fiktive - som man ofte gør i reklamefilm – men derimod med hvordan man kan bruge de rigtige fortællinger som er en del af organisationen, i sin kommunikation på hjemmesiden. I bogen introduceres derfor begrebet superfortællingen som betegnelse for organisationens fortællingsramme der skal forme og filtrere hele kommunikationsarbejdet.

Læs første kapitel


Folkene bag Godnethistorier:
Ulf Joel Jensen: Projektleder på Grandjean Kommunikation. Medforfatter til bogen ”skrivgodt.dk” og medstifter af kulturmagasinet ”Sentura”, herunder netversionen af samme tidsskrift.
Julie Top Jensen: Projektleder på Grandjean Kommunikation. Tidligere dagbladsjournalist og skribent på forskellige websider.
Pernille Steensbech Lemée: Udviklingsdirektør på Grandjean Kommunikation. Medforfatter til bøgerne ”Troværdighed – tal godt for dig”, ”skrivgodt.dk” samt ”Forstå verden”.
Jesper Ravn Nielsen: Projektleder på Grandjean Kommunikation. Medforfatter til ”skrivgodt.dk” og tidligere redaktør på DR Online.
Pia Bundgaard Hansen: Freelance PR-konsulent med speciale i vidensformidling. Har arbejdet for bl.a. Teknologisk Institut og Miljøstyrelsen.





Relaterede artikler

Sæt historie på værdierne - Vore poliske ledere står overfor kommende valg til kommunerne, amterne og Folketinget. De politikere, der forstår at bru...
Fortællinger formidler virksomheders værdier - Nogle mener, at det er en del af menneskets natur at fortælle historier. Forståelsen for dette synspunkt vinder i disse ...
Storytelling i ledelse, markedsføring og reklame - Indtil for fire år siden var jeg - som så mange andre overbevist om, at nøglen til forståelse af markedspladsens drivkræ...
Den håndgribelige storytelling - Storytelling er nøglen til et stærkt brand, lyder fremtidsprofetierne. Men debatten svæver i de højere luftlag, og mange...
Heartstorm eller branding i praksis? – en dobbeltanmeldelse - Mens Storytelling – branding i praksis har gjort den anstrengelse at bevare jordforbindelsen med konkrete værktøjer og d...
Storytelling – en analyse af et modebegreb - Efter at have været fortrængt for en tid, hvor det rationelle, det konkrete og det målbare har domineret, er kunsten at ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

34 JOB

kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Senior Art Director

Frist: Hurtigst muligt

Digital kommunikationsprofil

Frist: 12. august

Kommunikationskonsulent

Frist: 1. august
Se alle job Indryk job

Kursus

Uddannelse: Rådgiver i intern kommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.