Globale bureauer truer dansk PR-branche

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Kampen om de store internationale kunder i PR-branchen er spidset alvorligt til på det sidste, hvor globale PR-bureauer står på spring for at snuppe store danske kunder.

For få måneder siden etablerede virksomheden Text 100 kontor på Rådhuspladsen, og her tilbyder man globale teknologifirmaer effektive kampagner på verdensplan, men med et individuelt, lokalt præg.
- Vores fordel er, at vi på én gang kan udnytte den fælles globale viden og erfaringerne fra kampagner på tværs af landegrænser og samtidig via vores lokale kontorer kan sikre, at vi har fingeren på pulsen i det enkelte land, fortæller administrerende direktør for Text 100 i Europa Andrew West. Direktør for det svenske kontor Johan Wetterqvist mener, at de lokale PR-bureauer må specialisere sig, hvis de skal modstå konkurrencen fra de globale bureauer. IBM i Danmark har allerede skiftet kommunikationsbureauet OutCom ud med Text 100 for at opnå den internationale erfaring.

Berlingske Tidende 17-06-2003

Relaterede artikler

Grøn er den ny PR-brancheformand ikke - Morten Grøn er ny PR-brancheformand. Hans erfaring med kommunikation og formands-poster går tilbage til dengang, han som...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

40 JOB

PR-KONSULENT

Se alle job Indryk job

Kursus

Kom godt i gang med mobilvideo

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.